وب سایت خبری

یک فرمانده طالبان: آتش‌بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نیست

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

یک فرمانده طالبان: آتش‌بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نیست

یک فرمانده طالبان گفت که پیش از خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان برقراری آتش‌بس و یا آغاز گفت‌وگوها با دولت این کشور ممکن نیست.

– اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی منصور» از فرماندهان طالبان در جنوب غرب کابل گفت: برقراری آتش‌بس اصلاً ممکن نیست زیرا وقتی آمریکایی‌ها در کشور هستند افغانستان تحت اشغال است.

این فرمانده میان رده طالبان به «اسکای نیوز» گفت: آن‌ها باید بطور کامل از افغانستان خارج شوند در غیر اینصورت برقراری آتش‌بس ممکن نیست.

منصور که ارتباط مستقیمی با هیئت مذاکره کننده طالبان در قطر ندارد، ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها اینجا را ترک کنند پس از آن گفت‌وگوها بین طرف‌های افغان آغاز می‌شود، وقتی آمریکایی‌ها حضور دارند هیچکس با غلامان آن‌ها گفت‌وگو نخواهد کرد.

وی تصریح کرد که طالبان خواستار همه نیروهای آمریکایی از افغانستان است و حضور حتی یک نظامی این کشور در افغانستان به معنی ادامه «اشغال» خواهد بود.

منصور ادامه داد: شرایط ما ایجاد یک دولت اسلامی، خروج همه نیروهای خارجی و نظام اسلامی مشترکی است که مورد توافق همه باشد. مطمئن هستم که به توافق صلح دست پیدا می‌کنیم زیرا آمریکایی‌ها جز صلح گزینه دیگری ندارند و اگر موافقت نکنند ما با زور آن‌ها را بیرون می‌کنیم.

این در حالی است که در چند روز اخیر برخی رسانه‌های غربی از موافقت شورای رهبری طالبان با برقراری آتش‌بس 10 روزه خبر می‌دهند اما «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد این گزارش‌ها تصریح کرد که طالبان هیچ تصمیمی درباره آتش‌بس نگرفته است.

طالبان: هیچ تصمیمی درباره اعلام آتش‌بس نداریمآسوشیتدپرس: طالبان خواستار آزادی 5 هزار زندانی به عنوان بخشی از توافق صلح استشورای صلح افغانستان: صلح یک روند دولتی نیست و طالبان با دولت کنونی مذاکره نمی‌کند

سخنگوی طالبان با این حال افزود که آمریکایی‌ها در مذاکرات درخواست کاهش خشونت‌ها و حجم عملیات را مطرح کرده‌اند و اکنون مشورت‌های داخلی طالبان در این زمینه جریان دارد.

انتهای پیام/.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران