اسلامیان: بهاروند باید مسئولیت فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد/ روحانی، فوتبال را «یک توپ و دروازه» نبیند

ورزشی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

اسلامیان: بهاروند باید مسئولیت فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد/ روحانی، فوتبال را «یک توپ و دروازه» نبیند

محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت که طبق اساسنامه فدراسیون، حیدر بهاروند باید سرپرست فدراسیون فوتبال شود.

اسلامیان: بهاروند باید مسئولیت فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد/ روحانی، فوتبال را «یک توپ و دروازه» نبیند – اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود اسلامیان پیش از شروع جلسه امروز (دوشنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص استعفای مهدی تاج گفت: برای سلامتی تاج دعا می‌کنیم. چنین اتفاقی پیش از جام جهانی برای تاج افتاده بود و برای بار دوم است که با این مشکل روبه‌رو می‌شود. این اتفاق هم به دلیل فشارهای کاری در فدراسیون فوتبال است.

وی با اشاره به بحث جانشینی تاج در ریاست فدراسیون فوتبال یادآور شد: فدراسیون فوتبال اساسنامه‌ای دارد که به تأیید فیفا رسیده است. خوشبختانه این اساسنامه جامع و کامل است. در اساسنامه فدراسیون فوتبال پیش‌بینی شده که اگر رئیس فدراسیون به هر دلیلی به مسئولیتش ادامه ندهد، اختیارات به نایب رئیس تفویض داده می‌شود. با توجه به استعفای کفاشیان، بهاروند به عنوان نایب رئیس دوم باید قبول مسئولیت کند تا در مجمع فدراسیون موضوع انتخاب رئیس فدراسیون را دنبال کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات ابراهیم شکوری که گفته بود مسئولیت فدراسیون در غیاب تاج برعهده او خواهد بود، گفت: خیر، دبیرکل فدراسیون مسائل اجرایی را دنبال می‌کند و مسائل کلان برعهده رئیس فدراسیون است. در غیاب رئیس فدراسیون، این وظیفه نیز برعهده نواب فدراسیون خواهد بود.

اسلامیان در مورد اینکه گفته می‌شود در یکی از جلسات هیئت رئیسه به عنوان سرپرست نایب رئیس فدراسیون معرفی شده است، گفت: خیر، من عضو هیئت رئیسه هستم و این خبر صحت ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه قانون بازنشسته‌ها چقدر در انتخاب سرپرست تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: مسئولیت سرپرست، موقتی بوده و دائمی نیست. سرپرست جدید چهار ماه انجام وظیفه می‌کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون در خصوص اینکه تصمیمات نهایی را هیئت رئیسه می‌گیرد یا وزارت ورزش و جوانان، گفت: فدراسیون اساسنامه‌ای دارد که در دولت و فیفا تصویب شده است. ملاک ما اساسنامه است، اما قاعدتا با وزارت ورزش هماهنگ بوده و تعامل داریم. با این حال، اساس کار ما بندهای اساسنامه فدراسیون است.

اسلامیان در پاسخ به این سوال که اگر بهاروند به عنوان سرپرست جدید فدراسیون فوتبال معرفی شود آن وقت تکلیف سازمان لیگ چه خواهد شد؟ عنوان کرد: در این مورد بعدا تصمیم‌گیری خواهد شد.

اسلامیان راجع به اینکه برخی از اعضای هیئت رئیسه اعتقاد دارند تاج باید به کارش ادامه دهد عنوان کرد: حال عمومی آقای تاج اصلا مساعد نیست. در این میان من برای برخی از رسانه‌ها متاسف هستم که استعفای او را به مسائلی غیر از بیماری ارتباط می‌دهند آن هم در شرایطی که برادر عزیزمان جانباز است و از جنس ورزش و فوتبالیست بوده است. در دوره آقای تاج دیدیم که 5 رده تیم ملی راهی جام جهانی شد. سال‌ها به عنوان تیم اول آسیا در رنگینک بودیم. دوبار پیاپی راهی جام جهانی شدیم. الان که در خدمت شما هستم به خاطر ثبات فدراسیون 12 کرسی در فیفا و ای‌اف‌سی داریم در حالی که فدراسیون کشتی متاسفانه یک کرسی ندارد. همه اینها ناشی از زحمات آقای تاج و در کنارش هئیت رئیسه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خواسته من از رسانه‌ها این است که بیماری به این سختی را نادیده نگیرند. شک نکنید بیماری قلبی تاج به خاطر مشکلات مربوط به کارش بوده است. فوتبال ایران هیچ درآمدی ندارد. تیم‌هایی چون پرسپولیس، استقلال و تیم‌های ملی مشکلات مالی زیادی دارند. الان هم دوربین‌های صدا و سیما اینجا هستند اما واقعیت این است که 70 درصد فوتبال در دنیا از حق پخش تلویزیونی است. این هم مسئولش صدا و سیما نیست بلکه دولت و مجلس باید این مسئله را حل کند. راه دومی هم ندارد و فقط می‌ماند کمک دولت که باید انجام شود. الان 11 میلیون دلارمان در فیفا بلوکه شده است. دولت بیاید نصف این مبلغ را به فدراسیون فوتبال قرض دهد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون خاطرنشان کرد: می‌بینیم در این کشور فردی به نام حاج‌قاسم با 5 کلاس سواد می‌آید 450 میلیون یورو ارز دولتی می‌گیرد، می‌خورد و می‌رود. آن وقت وضعیت تیم ملی و دو تیم استقلال و پرسپولیس را می‌بینید. مشکلات مدیریتی در همه جا داریم اما به اعتقاد من 70 – 80 درصد مشکلات فوتبال ما علی‌الخصوص فدراسیون و دو تیم استقلال و پرسپولیس مالی است.

وی یادآور شد: فیفا 209 عضو دارد و شما بروید همه را ببینید. همه اینها عمده درآمدشان که همان 70 درصد است، از حق پخش تلویزیونی بوده است. حق پخش در انگلیس حدود دو و نیم میلیارد پوند و در امارات که کنار گوش ما است 100 میلیون دلار و در عربستان 120 میلیون دلار است. طبق برآورد فیفا درآمد حق پخش‌مان مبلغی حدود 150 میلیون دلار است. تاکید می‌کنم که این مشکل صدا و سیما نیست بلکه مشکل کشور است. تا این مسئله حل نشود حال و روز فدراسیون همین خواهد بود. این موضوع حل و باید در ادامه به مسائل مدیریتی هم پرداخته شود. مسئله اصلی همان 70 درصد درآمدی است که وجود ندارد و روز به روز حال فوتبال‌مان بدتر هم می‌شود.

اسلامیان تصریح کرد: در این شرایط دولت باید بیاید و مسئله حق پخش را به مجلس برده و حل کند. یک نفر 450 میلیون یورو و یکی دیگر صد میلیون یورو پول این مملکت را می‌برند و در این شرایط قرض دادن 10 میلیون دلار به همه این باشگاه‌ها و تیم‌های ملی عدد بالایی است. خواهشم از دکتر روحانی و دولت این است که فوتبال را به عنوان یک توپ و دروازه نبینند. فوتبال یک مسئله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همراه با همدلی و عزت برای کشور است. برخی عزیزان فکر می‌کند فوتبال یک زمین چمن با دو دروازه است. فوتبال در دنیا یک ورزش بسیار مهم و پرطرفدار است. شما ببینید در جام جهانی مقام معظم رهبری پیام دادند. این نشان می‌دهد که ایشان به این موضوع حساسیت دارند. وقتی مقابل اسپانیا شکست خوردیم ایشان تجلیل کردند. حتی در دولت این موضوع را مثال زدند و گفتند که شما باختید اما چون کار خود را درست انجام دادید این باید الگو شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون اظهار داشت: در فوتبالی که شخص اول کشور به این شکل در مورد آن نظر می‌دهند و روی آن حساسیت دارند باید مشکلاتش حل شود. من نمی‌گویم اصلا مشکل مدیریتی در فوتبال‌مان نداریم این مسئله را هم قبول دارم اما تاکید می‌کنم که تا مسئله حق پخش و درآمد 70 درصدی فوتبال این راه حل نشود مشکلات حل نخواهد شد.

خبرنگاران در پایان از اسلامیان در مورد اینکه آیا در جلسه هیئت رئیسه امروز سرپرست فدراسیون مشخص خواهد شد یا نه گفت: انشالله.

شیعی: تاج قطعاً رفتنی است، انتخابات فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر برگزار شود

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *