جلد دوم «یزد؛ یادگار تاریخ» حسین مسرت منتشر شد

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

توسط انتشارات یزدا؛

جلد دوم «یزد؛ یادگار تاریخ» حسین مسرت منتشر شد

جلد دوم «یزد؛ یادگار تاریخ» حسین مسرت منتشر شد

جلد دوم کتاب «یزد؛ یادگار تاریخ» شامل مجموعه مقالات حسین مسرت توسط انتشارات یزدا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات یزدا جلد دوم کتاب «یزد؛ یادگار تاریخ» شامل مجموعه مقالات حسین مسرت را منتشر کرد. کتاب دارای ۲۴ صفحه دیباچه، مقدّمه و فهرست مندرجات، ۶۷۰ صفحه متن و ۲۴ صفحه تصاویر رنگی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان یزد است.

جلد نخست این کتاب برای نخستین بار به سال ۱۳۷۶ توسط انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد منتشر شد و ویرایش دوم جلد نخست نیز سال ۱۳۹۵ توسط نشر دف در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

دارای ۶ بخش: گفتارهای تاریخی / نام آوران و بزرگان / آداب و فرهنگ / نقد کتاب / معماری و هنر / مردم شناسی دربارۀ یزد است که از سوی نشر یزدا در دسترس دوستداران تاریخ قرار گرفته است.

جلد دوم از کتاب «یزد، یادگار تاریخ» همچون دفتر نخست آن، بازچاپ گفتارهای پرخواستار نویسنده تنها در حوزۀ یزدشناسی و یزدپژوهی است که در کتاب‌ها، نشریه‌ها، تارنماهای ایران و نیز سخنرانی‌های وی مابین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۶ گردآوری شده است و با ساماندهی و ویراستاری پیام شمس‌الدّینی آماده چاپ شده است. مقالات از بین حدود ۸۰۰ مقالۀ نویسنده گلچین شده است و سعی شده همچون دفتر نخست، تنوّع موضوعی داشته باشد.

کتاب، دارای ۱۷۵ مقالۀ کوتاه و بلند، یک مقدّمۀ ادبی به فارسی و هشت مقدّمه به زبان‌های: آلمانی، اردو، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، عربی، فرانسوی و هندی است به ترتیب با ترجمه: دکتر کرستین نول کریمی و مسعود بهجو، فاطمۀ سماواتی، خوزه کوتیاس فرر، هیوا رحیمی، پیرو دونینی، رضا افخمی عقدا، شهاب صرّافیان و فاطمۀ سماواتی است که محتوای این مقدمه‌ها نیز جملگی درباره یزد است.

هم اکنون جلد سوم این کتاب، با همان ترتیب، گردآوری و حروف چینی شده و در دست ویراستار است و امید می رود تا پایان سال ۱۳۹۹ چاپ شود.نویسنده امیدواراست بتواند دفتر چهارم آن را در سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر کند که در بردارندۀ دیگرگفتارهای یزد و نمایه‌هاست.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *