اصلاح سیستم پناهندگی «دوبلین» بار سنگینی بر دوش کمیسیون جدید اروپایی

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

اصلاح سیستم پناهندگی «دوبلین» بار سنگینی بر دوش کمیسیون جدید اروپایی

در حالی که اروپا همچنان در حل مسئله تقسیم پناهندگان ناکام مانده است، کمیسیون جدید اروپایی به رهبری "اورزولا فون در لاین" تلاش می‌کند راهکاری برای خروج از این بن بست بیابد.

اصلاح سیستم پناهندگی «دوبلین» بار سنگینی بر دوش کمیسیون جدید اروپایی – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مسئله چگونگی تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا سال هاست که این اتحادیه را به خود مشغول کرده و در سایه اختلافات در این باره همچنان بحرانی حل نشده باقی مانده است.

هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی نوشت: خبرها درباره شرایط دراماتیک پناهندگان در اردوگاه ها در جزایر یونان تمامی ندارد. بیش از 200 مهاجر طی روزهای کریسمس وارد جزایر یونان شده اند و در مجموع در اردوگاه های ثبت نام پناهندگان در جزایری مانند لسبوس یونان حدود 42 هزر نفر زندگی می کنند؛ این در حالی است که تنها برای حضور 7500 پناهنده در این اردوگاه ها برنامه ریزی شده بود.

گزارش های مربوط به شرایط غیر انسانی در این اردوگاه ها باعث افزایش فشارها بر اتحادیه اروپا برای نهایی کردن طرح اصلاح سیستم پناهندگی در این اتحادیه شده است.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره به هفته نامه اشپیگل گفته است که من در ماه گذشته با سران بسیاری از کشورهای اروپایی صحبت کرده‌ام. وی همچنین ارائه یک بسته اصلاحی برای این منظور برای بهار آینده را اعلام کرده و گفت: برداشت من این است که همه می خواهند از این وضعیت بن بست خارج شوند.

البته حرف زدن ساده تر از عمل کردن است. از شروع کار کمیسیون جدید اروپایی در ماه دسامبر، معاون رئیس کمیسیون اروپایی و کمیسر امور داخلی این اتحادیه سفرهایی را به پایتخت های اروپایی انجام داده‌اند. در اواسط دسامبر این دو مقام اروپایی همچنین در برلین با "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم دیدار کردند.

هدف کمیسیون اروپایی ارائه یک بسته اصلاحی است که همه کشورهای عضو این اتحادیه با آن موافقت کنند. به گفته "فون در لاین" در مرکز این بسته اصلاحی باید از جمله اصلاح سیستم پناهندگی دوبلین قرار گیرد.

به گفته "فون در لاین" سیستم دوبلین که به موجب آن کشورهایی که پناهندگان به آن وارد می شوند به تنهایی مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهندگی را بر عهده دارند برای کشورهای مرزی مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان غیر منصفانه است.

اشپیگل در ادامه این گزارش نوشت: البته مشکلات با علم به این مسئله تازه آغاز می شود. این مسئله که پناهندگانی که به یونان و یا ایتالیا می آیند چگونه باید در اتحادیه اروپا تقسیم شوند در سال های گذشته بیشتر از هر موضوع دیگری این اتحادیه را دچار جدایی کرده است.

هر گونه تلاشی برای اصلاح سیستم دوبلین هم تا به حال ناکام انده است، زیرا آلمان از این درخواست خود کوتاه نمی آید که هر کشور عضو اتحادیه اروپا باید در مواقع اضطراری آماده پذیرش حداقل یک مقدار مشخصی از پناهندگان باشد.

بالا گرفتن مناقشات بر سر تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا در آستانه سال نوی میلادیمرکل برای نجات توافق پناهندگان به ترکیه سفر می‌کندکودکان، قربانیان مناقشات حل‌نشده در اتحادیه اروپا بر سر مسئله تقسیم پناهندگان

اما حالا "فون در لاین" تاکید می کند که وی اعتقادی به تحمیل نوع خاصی از سیاست پناهندگی بر مجارستان و یا سایر کشورهای اروپای شرقی ندارد.

رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگو با هفته نامه اشپیگل گفته است که ما این مسئله را حل نخواهیم کرد وقتی که تلاش کنیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا را با زور به انجام عملی وا داریم.

و حالا بسته اصلاحی اتحادیه اروپا باید به اندازه ای گسترده و جامع باشد که هر کشور عضو تحادیه اروپا بتواند در آن چیزی را برای خود بیابد.

همچنین طرح وزارت کشور آلمان که "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان در دیدار وزرای کشور اتحادیه اروپا در اوایل دسامبر برای آن تبلیغ می کرد می تواند به عنوان بخشی از این راه حل باشد.

این مسئله قابل تصور است که طرحی که آلمانی ها از مدتها قبل آن را رد می کردند حالا دوباره در دستور کار قرار گیرد و آن این است که کشورهایی که کاملا از پذیرش پناهندگان خودداری می کنند از طریق فرم های جایگزین مانند تهیه پول بیشتر و یا پلیس های مرزی بیشتر همبستگی خود را اعلام کنند.

هفته نامه اشپیگل در ادامه نوشت: کمیسیون اروپایی می خواهد ایده های خود را تازه زمانی ارائه دهد که این اطمینان را دارد که همه کشورهای اروپایی با آن موافق هستند. این تلاشی است که از خطاهای گذشته درس می گیرد. کمیسیون سابق اروپایی به ریاست "یان کلود یونکر" در واکنش به بحران پناهندگان در پاییز سال 2015 پیشنهادات اصلاحی خوبی را برای سیاست پناهندگی این اتحادیه ارائه داد که البته به دلیل مخالفت برخی کشورهای عضو تنها حداقلی از آن باقی مانده است.

البته تصمیمات مربوط به سیاست پناهندگی کمیسیون جدید اروپایی که بر چارچوب مالی چند ساله این اتحادیه برای سال های 2021 تا 2027 تاثیر گذار خواهد بود هم کار آسانی نخواهد بود. اتحادیه اروپا باید تا پایان سال 2020 در این باره به توافقی دست یابد.

گره خوردن مسئله پناهندگان و بودجه اتحادیه اروپا اخیرا همچنین توسط وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم مطرح شده است.

وی در این باره گفته است که همبستگی در مسائلی مانند سیاست پناهندگی باید در مذاکرات درباره بودجه آینده اتحادیه اروپا گنجانده شود. وی در این باره گفته است کسانی که در تقسیم پناهندگان در این اتحادیه مشارکت نمی کنند باید پول کم تری از بودجه دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران