بازی خطرناک داخل کمیته ملی المپیک/ استفاده از آیین‌نامه جعلی

ورزشی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

بازی خطرناک داخل کمیته ملی المپیک/ استفاده از آیین‌نامه جعلی

بازی خطرناک داخل کمیته ملی المپیک/ استفاده از آیین‌نامه جعلی

نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کرد حواشی ایجاد شده پیرامون این کمیسیون نتیجه جریان هدایت شده از داخل کمیته است.

به گزارش خبرنگار مهر، انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد کمیسیون ورزشکاران که اعلام استعفای ۷ نفر از اعضای آن و درخواست آنها برای برگزاری مجمع فوق العاده را هم به دنبال داشت، این کمیسیون را طی روزهای گذشته با حواشی زیادی مواجه کرد.

خبرگزاری مهر هم در گزارش‌هایی مجزا با عنوان «دو قهرمان پست گرفتند و تمام / کمیسیون تعطیل ورزشکاران» و «متن استعفای ۷ قهرمان معترض / انحلال کمیسیون ورزشکاران» به این موضوعات پرداخت.

این گزارش ها اما واکنش هادی ساعی را موجب شده است. وی که پیش از انتخابات سال ۹۶ کمیسیون ورزشکاران و برای مدت ۱۲ سال ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت و در حال حاضر هم تنها نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی – با حق رای – است، تاکید دارد که تمام اتفاقات رخ داده پیرامون این کمیسیون نتیجه بازی خطرناکی است که از داخل کمیته ملی المپیک و برخی افراد منتصب به این کمیته به راه افتاده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مورد هر یک از ابهامات مطرح پیرامون کمیسیون ورزشکاران و از جمله موضوع انحلال، جلسات این کمیسیون، چرایی صادر نشدن حکم برای اعضای جدید و … توضیح داد و در عین حال تاکید کرد که مواردی که از آئین نامه کمیسیون ورزشکاران رسانه ای شده، «جعلی» است.

حواشی پیرامون کمیسیون ورزشکاران از داخل کمیته المپیک هدایت می شود
هادی ساعی در آغاز این گفتگو با تاکید بر اینکه اهل سفسطه گری و بازی نیست، گفت: یاد گرفته ام که صداقت داشته باشم و بدون حاشیه به اصل موضوعات بپردازم. بنابراین همین ابتدا می گویم که تمام اتفاقات رخ داده پیرامون کمیسیون ورزشکاران یک جریان هدایت شده از طرف کمیته ملی المپیک است. افرادی به دنبال انحلال این کمیسیون هستند و برای دستیابی به آنچه به دنبالش هستند، چنین اقداماتی را آغاز کرده اند.

دوستان راه را اشتباه رفته اند
وی با تاکید بر اینکه این افراد راه را اشتباه رفته اند، ادامه داد: کمیسیون ورزشکاران تنها کمیسیونی است که کمیته بین المللی المپیک روی آن تاکید زیادی داشته و حساسیت دارد. IOC در رابطه با این کمیسیون و مسائل مربوط به آن با هیچ کشوری شوخی ندارد اما برخی دوستان منافعی دارند و ظاهراً آنها را در خطر می بینند. به همین دلیل این مسائل را دنبال می کنند.

کمیته ملی المپیک وارد بازی خطرناکی شده است
این عضو کمیسیون ورزشکاران در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر با یادآوری پیشینه ای که از ریاست ۱۲ ساله در این کمیسیون دارد، خاطرنشان کرد: باید به افرادی که از داخل کمیته ملی المپیک هستند و این بازی را شروع کرده اند بگویم که مراقب باشند؛ آنها کاری را شروع را کرده اند که خطر بزرگی می تواند داشته باشد.

نظر ریاست کمیته روی انحلال نیست
ساعی با بیان اینکه در رابطه با کمیسیون ورزشکاران و مسائل مرتبط با آن با شخصِ آقای صالحی امیری و خانم طاهره طاهریان صحبت داشته ام، گفت: من از ریاست کمیته ملی المپیک می خواهم که این موضوعات را پیگیری کرده و مراقبت لازم را داشته باشد. البته خود من با او صحبت کرده ام؛ نظر ریاست کمیته هرگز روی انحلال کمیسیون یا هر اتفاق دیگری نیست. با خانم طاهریان هم به عنوان مسئول هماهنگی کمیسیون ها صحبت داشته ام. وی هم نظری مشابه رئیس کمیته دارد.

استعفا باید به کمیسیون اعلام شود نه رئیس کمیته
نماینده کمیسیون ورزشکاران در ادامه به موضوع استعفای برخی اعضای این کمیسیون اشاره کرد و در رابطه با آن توضیح داد.

وی گفت: اگر قراری بر استعفا است باید موضوع به کمیسیون ورزشکاران اعلام شود نه ریاست کمیته؛ در کمیسیون موضوع استعفای افراد بررسی و با آن موافقت یا مخالفت می شود. همانطور که پیش از این در مورد استعفای افرادی مانند حمید سوریان، کیانوش رستمی و کیمیا علیزاده که جزو اعضای اصلی بودند، در کمیسیون و در حضور طاهره طاهریان بررسی لازم صورت گرفت. شخصاً هیچ نامه ای مبنی بر استعفای اعضا ندیده ام ضمن اینکه با ۱۲ – ۱۰ نفر از اعضا هم صحبت داشته ام اما آنها استعفایی نداده اند.

کمیته ملی المپیک برای اعضای علی البدل حُکم نداد!
ساعی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «چرا برای افشین نوروزی، حسن تفتیان و مهسا جاور که به عنوان اعضای علی البدل جایگزین افراد مستعفی شدند، هنوز حکمی صادر نشده است؟»، گفت: این افراد به کمیته معرفی شدند تا حکم شان صادر شود اما در این زمینه کوتاهی شد و بابت همین موضوع کمیسیون ورزشکاران از کمیته ملی المپیک گله دارد. اتفاقاً آنها در چند نشست کمیسیون هم شرکت داشتند اما حکمی برای‌شان زده نشد.

کمیته المپیک دبیر کمیسیون را هم معرفی نکرد
نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی همچنین به بلاتکلیفی پست دبیری این کمیسیون اشاره کرد و یادآور شد: طبق آئین نامه دبیر کمیسیون توسط کمیته ملی المپیک انتخاب و معرفی می شود. بعد از اینکه خانم حاج رضایی – دبیر پیشین کمیسیون ورزشکاران – به خاطر برخی مسائل قطع همکاری کردند متقاضی معرفی دبیر جدید توسط کمیته المپیک شدیم اما متاسفانه در این زمینه هم کوتاهی شد.

جلسات مان را برگزار کرده ایم اما…..
نشست های کمیسیون ورزشکاران و برگزاری نامنظم آن موضوع دیگری بود که ساعی در رابطه با آن اینگونه توضیح داد: اتفاقاً ما نشست داشته ایم اما دبیر نداشتیم که محور جلسات و نتایج آن را صورت جلسه کرده و ارائه کند. وقتی کمیته در انتخاب دبیر کمیسیون کوتاهی می کند، ما چه کنیم؟ چطور جلسه نداشتیم اما سعید معروف را به عنوان نماینده ایران برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC را انتخاب کردیم. برای همین موضوع دو سه جلسه داشتیم تا طبق روند مورد تایید IOC پیش برویم. حتی در جلسه اخیر خود نماینده ورزشکاران برای مجمع عمومی را هم مشخص کردیم.

واکنش به پایان دوره ریاست آرش میراسماعیلی
وی همچنین در واکنش به اینکه «از پایان دوره رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران (آرش میراسماعیلی و سعید حسنی پور) چندماه می گذرد، چرا هنور رای گیری داخلی برای تعیین نفرات جدید انجام نشده است؟»، گفت: انتخابات باید برگزار می شد در صورتیکه وضعیت دبیر کمیسیون مشخص می شد. هیچ کسی در کمیسیون مخالف این موضوع نیست اما باید دبیر مشخص شود تا او برای تعیین زمان رای گیری، دستور جلسه آن و در کل صورت جلسه کردن نتیجه اقدام کند. انجام همه این کارها با دبیر است که با وجود پیگیری چندباره هنوز از طرف کمیته معرفی نشده است.

آئین نامه جعلی را ملاک قرار داده اند!
به گزارش خبرنگار مهر، در متن نامه استعفای ۷ عضو کمیسیون ورزشکاران که توسط خبرگزاری مهر منتشر شد و در بند دوم از دلایل اعتراض ورزشکارن معترض اینگونه عنوان شده بود که «در صورتی که پس از اضافه شدن اعضای علی‌البدل، بیش از پنج نفر از اعضا به دلایل ذکر شده در بند ۵ فاقد شرایط تداوم عضویت در کمیسیون شوند، کمیسیون ورزشکاران منحل می شود»

ساعی با اشاره به این موضوع گفت: این موضوع برگرفته از یک آئین نامه جعلی است. در آئین نامه اصلی کمیسیون ورزشکاران که نمونه آن روی خروجی سایت کمیته ملی المپیک هم دیده می شود اصلاً به عدد و رقمی (بیش از ۵ نفر) اشاره نشده است. دوستان از یک آئین نامه جعلی استفاده می کنند البته من این موضوع را پای حساب بی اطلاعی آنها می گذارم.

کمیسیون ورزشکاران در جریان اصلاح آئین نامه در IOC نیست
کیکاوس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر به برخی ابهامات در آئین نامه کمیسیون ورزشکاران اشاره داشت و اینکه این آئین نامه برای رفع ابهامات به کمیته بین المللی المپیک ارسال شده است. هادی ساعی اما از جزئیات این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

وی در این زمینه گفت: اصلاً در جریان متن نامه ارسالی به IOC نیستم و این یک اشتباه بزرگ از طرف کمیته است. اصلاً مخالف بررسی آئین نامه و رسیدگی به اشکالات و رفع ابهامات آن نیستم اما هرگونه پیشنهاد در مورد کمیسیون ورزشکاران باید ابتدا در این کمیسیون مطرح شود سپس با نظر اعضا، نتیجه در هیات اجرایی مطرح شود مصوبات این دو مرحله برای IOC ارسال شود. در مورد آئین نامه هم اگر اشکالی وارد است باید چنین روندی طی می شد اما من شخصاً نمی دانم در نامه ارسالی چه مواردی مطرح شده است.

می توانیم با توماس باخ مستقیم مکاتبه داشته باشیم
عضو کمیسیون ورزشکاران در پاسخ به اینکه «واکنش این کمیسیون نسبت به ارسال آئین نامه برای IOC چیست؟»، با تاکید بر اینکه نباید این کمیسیون با دیگر کمیسیون های فعال در کمیته ملی المپیک یکی در نظرگرفته شود، گفت: حالا این کار انجام شده و ما هم به دنبال جنجال نیستیم اما کمیسیون ورزشکاران تنها کمیسیونی است که می تواند با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک به صورت مستقیم مکاتبه داشته باشد. هر موضوع مرتبط با کمیسیون ورزشکاران باید از کانال خود کمیسیون بگذرد.

صالحی امیری مراقب مشاوره های اشتباه باشد
هادی ساعی در بخش پایانی گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دوستانی در کمیته ملی المپیک هستند که اطلاعات درستی ندارند و به آقای صالحی امیری مشاوره های اشتباه می دهند بدانند چه اشتباه بزرگ و خطرناکی مرتکب می شوند. او (صالحی امیری) باید مراقب این مسائل باشد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران