ترامپ و ادعای بزرگی که شب را بر آمریکایی ها حرام کرد

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

ترامپ و ادعای بزرگی که شب را بر آمریکایی ها حرام کرد

ترامپ و ادعای بزرگی که شب را بر آمریکایی ها حرام کرد

پیام جدید ترامپ در توئیتر و تهدید مجدد ایران، مبنی بر هدف قراردادن ۵۲ مرکز موجب شد تا اغلب مقامات آمریکایی بدون در نظر گرفتن ساعات شبانه روز و به سرعت به این لفاظی جدید وی واکنش نشان دهند.

خبرگزاری مهر – گروه بین‌الملل: تعدادی از مقامات برجسته و سناتورهای آمریکایی واکنش‌های تندی را به تهدید جدید دونالد ترامپ علیه ایران، انجام داده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین لفاظی خود و از بیم انتقام سخت ایران، طی پیامی توئیتری به رجزخوانی علیه ایران پرداخت. دونالد ترامپ مدعی شد که در صورتی که ایران به اهداف یا منافع آمریکا حمله کند واشنگتن ۵۲ هدف در داخل ایران را برای حمله متقابل مشخص کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود ادعا کرد: ایران به صورت جسورانه درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا در راستای انتقام از اقدام ما در خلاص کردن جهان از رهبر تروریست‌ها که یک آمریکایی را کشته و چند نفر دیگر را به شکل بدی زخمی کرده است، حرف می‌زند.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند آمریکا به ۵۲ هدف در داخل ایران (به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گرفته شدند) حمله خواهد کرد که برخی از آنها برای ایران و فرهنگ آن بسیار سطح عالی و حائز اهمیت است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف واقع خواهند شد. ایالات متحده تهدید بیشتری نمی‌خواهد.

نانسی پلوسی

در واکنش به این لفاظی ترامپ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اظهار داشت که اقدامات نظامی و تحریک آمیز دولت ترامپ نظامیان و دیپلمات‌های این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

«نانسی پلوسی» در واکنش به اطلاع رسانی رسمی کاخ سفید به کنگره درباره حمله هوایی اخیر آمریکا در بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گردید، این گزارش را موجب برانگیختن پرسش‌های فوری و جدی درباره زمان بندی، شیوه و توجیه تصمیم دولت ترامپ برای دست زدن به اقدام خصمانه علیه ایران دانست.

وی ضمن انتقاد شدید از این اقدام نظامی غیرمعمول که بدون اطلاع کنگره صورت گرفت، آن را باعث بالا رفتن خطر برای شهروندان آمریکایی و ابهام در امنیت آنان برشمرد.

پلوسی گفت: من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان مجدداً تاکید می‌کنم که دولت یک گزارش توجیهی جامع و فوری درباره اقدام نظامی مرتبط با ایران و گام‌های مورد نظر بعدی به کنگره ارائه دهد.

کاخ سفید روز شنبه به صورت رسمی کنگره را در جریان حمله هوایی بامداد جمعه در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار داد.

گفتنی است که بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار قاسم سلیمانی و جمعی از اعضای نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشدشعبی از جمله ابومهدی المهندس معاون رئیس هیأت این نیروها در حمله هوایی ناجوانمردانه آمریکا در بغداد به شهادت رسیدند.

کریس مورفی

«کریس مورفی» سناتور دموکرات در پیامی توئیتری به ترامپ یادآوری کرد که هدف قرار دادن اماکن فرهنگی و غیرنظامی دقیقاً همان اقدامی است که تروریست‌ها انجام می‌دهند و جنایت جنگی تلقی می‌شود.

وی در ادامه توئیت خود می‌افزاید: ترامپ در حال افتادن به دامان جنگی خودخواسته است. جنگی که تمام و کمال محصول دست او است. جنگی که به قیمت جان هزاران آمریکایی تمام خواهد شد.

لحظه‌ای که از آن وحشت داشتیم پیش روی ماست. رئیس جمهوری نامتعادل و مضطرب فرماندهان خارجی را ترور می‌کند و از طرحش برای بمباران غیرنظامیان خبر می‌دهد

الیزابت وارن

«الیزابت وارن» نامزد مطرح دموکرات‌ها در رقابت ۲۰۲۰ آمریکا نیز در پیامی توئیتری خطاب به ترامپ نوشت: تهدید به انجام جنایت جنگی می‌کنی. ما با ایران در جنگ نیستیم. مردم آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستند. این (آمریکا) یک دموکراسی است. قرار نیست با ایران جنگی را شروع کنی و تهدیدهایت نظامیان و دیپلمات‌های آمریکایی را با خطر بیشتری مواجه می‌کند. بس کن.

جو بایدن

«جو بایدن» معاون اسبق ریاست جمهوری آمریکا و از مدعیان اصلی ورود به کاخ سفید در رقابت انتخابی ۲۰۲۰، در واکنش به ادعای ترامپ، در پیامی توئیتری نوشت: هرچه عرصه بر این مرد تنگ‌تر می‌شود، غیرمعقول‌تر رفتار می‌کند.

این توئیت معنادار بایدن را می‌توان اینگونه تعبیر کرد که ترامپ گرفتار در دام استیضاح و شکست‌خورده در عرصه سیاست خارجی، در راستای فریب افکار عمومی آمریکا به حمایت از وی در انتخابات ۲۰۲۰، به حربه تهدید امنیتی روی آورده است.

گفتنی است ساعتی بعد از نیمه شب جمعه پهپادهای آمریکایی در اقدامی تروریستی خودروهای فرماندهان سپاه قدس و حشد شعبی را در فرودگاه بغداد را هدف قرار دادند که در این حمله سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدشعبی از جمله ابومهدی المهندس معاون عملیات این نیرو به شهادت رسیدند.

پیشتر بسیاری در آمریکا از اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی انتقاد کرده و این اقدام را باعث تشدید تنش‌ها و در خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه عنوان کرده بودند.

ولی نصر مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا

این تهدیدها متوجه همه ایرانیان است نه فقط حاکمان آنها؛ این اقدام فقط ایرانی‌ها را در یک مقاومت ملی گرایانه در برابر آمریکا متحد می‌کند.

باربارا لی از نمایندگان کنگره آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد و نمی‌توان بر اساس اطلاعات مشکوک، جنگی را تحمل کرد.

به گزارش مهر، موجب حملات لفظی به ترامپ از سوی مقامات مختلف آمریکایی از روز جمعه ۱۳ دی ماه و پس از ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق، شدت گرفته است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران