تماس تلفنی پامپئو با عبدالمهدی درباره حوادث سفارت آمریکا

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

تماس تلفنی پامپئو با عبدالمهدی درباره حوادث سفارت آمریکا

وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق، درباره حوادث اخیر در سفارت آمریکا در بغداد گفت‌وگو کرد.

تماس تلفنی پامپئو با عبدالمهدی درباره حوادث سفارت آمریکا – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا، بامداد امروز ــ پنجشنبه ــ از تماس تلفنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق خبر داد.

پامپئو در این تماس تلفنی، حمله روز سه‌شنبه به سفارت آمریکا در بغداد را شدیداً محکوم و بر ضرورت پایبندی دولت عراق برای جلوگیری از حملات بیشتر به هیئت‌های دیپلماتیک آمریکایی در عراق تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن خواستار عراقی آزاد و مستقل است و آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» تلاش‌های خود را برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داد.

این گفت‌وگوی تلفنی در شرایطی انجام شد که مایک پامپئو سفرش به اواکراین، روسیه سفید، قزاقستان، ازبکستان و قبرس را به‌دلیل حوادث اخیر برای سفارت آمریکا در بغداد به تأخیر انداخته است.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد، پامپئو سفرش به اوکراین، روسیه سفید، قزاقستان، ازبکستان و قبرس را به زمان دیگری موکول کرده است تا امکان تمرکز بر اوضاع در عراق را داشته باشد.

این سخنگو اظهار داشت، این سفر به‌دلیل نیاز به حضور وزیر خارجه در واشنگتن برای ادامه پیگیری اوضاع در عراق و تضمین امنیت آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه، به تأخیر افتاده است.

گزارش|تحولات عراق در سال 2019فعالیت‌های کنسولی سفارت آمریکا در بغداد به حالت تعلیق در آمد

پامپئو، سه‌شنبه به شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» اعلام کرده بود که سفرش به اوکراین به‌قوت خود باقی است.

از روز سه‌شنبه صدها معترض عراقی در اعتراض به حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به‌آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای این سفارت برافراشتند.

طبق اعلام منابع الحشد الشعبی، در حمله هوایی روز یکشنبه جنگنده‌های آمریکایی به مواضع «گردان‌های حزب‌الله»، دست‌کم 28 مبارز شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام/+

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران