تمام واحدهای شهرداری تهران تا پایان سال باید به سامانه جامع مالی بپیوندند

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

تمام واحدهای شهرداری تهران تا پایان سال باید به سامانه جامع مالی بپیوندند

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران هنوز به سامانه ثبت عملکرد مالی نپیوسته‌اند، گفت: تمام واحدها ملزم هستند تا پایان سال ۹۸ به این سامانه متصل شوند.

تمام واحدهای شهرداری تهران تا پایان سال باید به سامانه جامع مالی بپیوندند – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهاره آروین در برنامه تلویزیونی عصرانه، به پیشینه ایجاد سامانه شفافیت اشاره کرد و گفت: شفافیت قراردادهای شهرداری از انتخابات 96 به عنوان یکی از اولویت‌های شورای پنجم در دستور کار قرار گرفت و آقای نجفی، اولین شهردار منتخب شورای شهر پنجم وعده دادند قراردادهای بالای یک میلیارد تومان را شفاف کنند.

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران افزود: 21 فروردین سال 97 سامانه شفافیت با انتشار اطلاعات همین قراردادها رونمایی شد و در ادامه، سقف قراردادهای منتشرشده کاهش پیدا کرد و اطلاعات قراردادهای بالای 250 میلیون روی سامانه قرار گرفت. سقف قراردادها در آینده نزدیک تا حد قراردادهای متوسط پایین می‌آید و قراردادهای بالای 32 میلیون تومان هم‌ منتشر می‌شود.
به گفته آروین، اطلاعات مدیران و کارکنان، اطلاعات حوزه شهرسازی از جمله پرونده‌های صدور پروانه از سال 97 به بعد، گزارش کامل پژوهش‌های انجام‌شده در شهرداری تهران و صورت‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری از سال 90 به بعد از جمله اطلاعاتی است که به تدریج روی وبسایت شفاف قرار گرفته است.
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شفافیت این اطلاعات چه ثمراتی برای شهر و شهروندان خواهد داشت، بیان کرد: شفافیت کارکردهای زیادی خواهد داشت که یکی از مهمترین آنها کاهش فساد است. در واقع شهرداری تهران یکی از چند نهادی است که با توجه به نظرسنجی‌ها دهه‌هاست که مردم به آن بی اعتماد شده‌اند.
وی با بیان اینکه عمده‌‌ترین کارکرد شفافیت پیشگیری از بروز فساد است، گفت: شفافیت باعث می‌شود نظارت به صورت همگانی اتفاق بیفتد و در چنین شرایطی دست و دل مدیران برای ارتکاب تخلف بلرزد؛ چراکه می‌دانند تنها از سوی یک یا دو نفر نظارت نمی‌شوند و هزاران چشم آنها را پایش می‌کنند.
آروین تاکید کرد: زمانی که تخلف و فساد اتفاق می‌افتد، مقابله با آن به عهده دستگاه‌های قضایی و نظارتی است اما ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا فساد اساسا رخ ندهد. شفافیت اصلی‌ترین راه پیشگیری از فساد است.
به گفته او، تجربه کشورهای جهان می‌گوید اعتماد یک شبه از بین نمی‌رود که یک شبه بازگردد، اما طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، بین شهریور سال 96 و سال 97، احساس اعتماد مردم به شهرداری تهران 11 درصد افزایش یافته است.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد شفافیت در کشور گرجستان گفت: گرجستان یکی از کشورهایی است که احساس فساد مردم با انجام اصلاحات وسیع در آن، کاهش یافت. اما طبق بررسی‌ها در سه چهار سال اول با وجود انجام اصلاحات، ادراک فساد مردم کاهش نیافته بود.
وی درخصوص راستی‌آزمایی اطلاعات منتشرشده روی وبسایت شفاف اظهار داشت: شفافیت به معنای انتشار سیستماتیک اطلاعات است و این اتفاق در مورد قراردادهای شهرداری تهران رخ داده است؛ اطلاعات همه قراردادها و اقدامات مرتبط با آنها اعم از دریافت و پرداخت در سامانه‌های ثبت عملکرد مالی شهرداری ثبت می‌شود و بعد به صورت سیستماتیک از طریق سامانه شفافیت فراخوانی می‌شود. البته این اطمینان در مورد اطلاعات ستاد و مناطق شهرداری تهران وجود دارد ولی به دلیل آنکه ثبت اطلاعات مالی و معاملات در برخی واحدهای تابعه هنوز سیستماتیک نیست و این واحدها به سامانه‌های ثبت عملکرد مالی نپیوسته‌اند، نمی‌توان با اطمینان کامل در مورد انتشار اطلاعات تمام قراردادهای این واحدها اظهار نظر کرد.

وی در ادامه گفت: علاوه بر اطلاعات واحدهای تابعه، حوزه املاک و معاملات آن نیز باید شفاف شود. این املاک متعلق به شهرداری تهران هستند واطلاعات هر نوع واگذاری، تملک، فروش و تهاتر باید منتشر شود.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری تهران اولین نهادی بود که بودجه را در شکل استاندارد و در قالب فایل اکسل منتشر کرد، بیان کرد: در حال حاضر فایل اکسل لایحه و مصوبه بودجه 97 و 98 به‌علاوه عملکرد 6 ماهه نخست بودجه 97 روی وبسایت شفاف قرار دارد. در تلاش هستیم تفریغ بودجه 97 و گزارش‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران هم به صورت برخط و سیستماتیک روی وبسایت قرار گیرد.
آروین افزود: در تک‌تک صفحات وبسایت شفاف لینک سامانه نظارتی 1888 وجود دارد تا شهروندان بتوانند تخلفات را گزارش کنند. البته همچنان باید جامعه مدنی اعم از متخصصان، رسانه‌ها و حتی شهروندان را برای استفاده از این داده‌ها فعال کنیم. امیدوارم مطالبه شفافیت تبدیل به مطالبه‌ای روزمره شود و پس از پایان شورای‌ پنجم در جامعه چشمان تیزبینی وجود داشته باشند که صحت و سقم اطلاعات را بسنجند.

انتشار 869 پروژه مطالعاتی در سامانه شفافیت شهرداریرئیسی: شفافیت، اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از فساد اقتصادی استامانی: چرا املاک واگذار شده شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری نشد؟

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران