تهدید نظامی دمشق/ دلایل حضور ترکیه در لیبی

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

تهدید نظامی دمشق/ دلایل حضور ترکیه در لیبی

تهدید نظامی دمشق/ دلایل حضور ترکیه در لیبی

رئیس جمهوری ترکیه امروز در سخنانی دولت سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد و به تشریح دلایل حضور آنکارا در لیبی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز به بهانه حرکت موج بزرگی از آوارگان سوری به سمت مرزهای کشور خود، دولت سوریه را تهدید کرد در صورت متوقف نکردن عملیات در استان ادلب، اقدام نظامی می‌کند.

وی با سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، گفت: امیدواریم [توافق] آتش‌بس در ادلب پایدار بماند. ما مصمم هستیم مانع هر حمله‌ای توسط رژیم [بشار] اسد به ادلب شویم.

اردوغان با تهدید به اقدام نظامی علیه دولت مشروع سوریه، ادامه داد: ۴۰۰ هزار سوری از ادلب آواره شده‌اند و باید به خانه‌هایشان بازگردند. اگر لازم باشد اقدامات رژیم برای نقش آتش‌بس را خودمان متوقف می‌کنیم. همگان باید بدانند که ما شوخی نمی‌کنیم و هر چه می‌گوئیم، انجام می‌دهیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه مدعی شد: ما به دنبال ماجراجویی در سوریه، لیبی و مدیترانه نیستیم، ما به هیچ وجه جاه‌طلبی امپریالیستی نداریم، طمع نفت و پول نیز چشمان ما را کور نکرده است. تنها هدف ما حفظ حقوق و تأمین آینده خود و برادرانمان است.

از سوی دیگر اردوغان درخصوص لیبی نیز گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به چیزی که در لیبی رخ می‌دهد ساکت باشیم و کسانی که لیبی را به خون و آتش آلوده می‌کند همزمان نفرت خود را در قبال ترکیه هم نشان می‌دهند.

وی درباره عدم امضای توافق آتش‌بس توسط «خلیفه حفتر» سرکرده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، خاطرنشان کرد: حفترِ کودتاچی ابتدا [با توافق آتش‌بس] موافقت کرد اما بعد از آن از مسکو فرار کرد.

اردوغان در پاسخ به انتقاد برخی کشورها از تلاش‌های ترکیه برای نفوذ در عرصه سیاسی لیبی، ادعا کرد: کسانی که می‌پرسند دلیل حضور ترکیه در لیبی چیست، از سیاست و تاریخ غافل هستند. اگر ترکیه مداخله نکرده بود، حفتر تمام این کشور را اشغال کرده و مردم را در چنگ پیگرد قرار می‌داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی تند خطاب به سرکرده نیروهای ارتش ملی لیبی گفت: اگر حفتر به حمله به برادران لیبیایی ما و دولت مشروع این کشور ادامه دهد، برای دادن درسی به او که لایقش است، تعلل نخواهیم کرد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران