ذخایر ارز خارجی روسیه رکورد ۱۲ ساله زد

اقتصادی
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اقتصادی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

با افزایش قیمت طلا

ذخایر ارز خارجی روسیه رکورد ۱۲ ساله زد

ذخایر ارز خارجی روسیه رکورد ۱۲ ساله زد

ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه پس از افزایش ۹ میلیارد دلاری در یک هفته، می‌تواند در ماه آگوست از رکورد ۵۹۸ میلیارد دلار فراتر رود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، طبق پیش‌بینی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی ریا نووستی، ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه پس از افزایش ۹ میلیارد دلاری در یک هفته، می‌تواند در ماه آگوست از رکورد ۵۹۸ میلیارد دلار فراتر رود.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی روسیه، در پایان ماه قبل ذخایر ارزی روسیه به بالاترین سطح در ۱۲ سال اخیر رسید و از ۵۹۱.۸ میلیارد دلار فراتر رفت. داده‌هایی که این هفته منتشر شد نشان داد که تنها ظرف ۱ هفته این ذخایر ۹.۱ میلیارد دلار یا حدود ۱.۶ درصد جهش کرده است.

مهم‌ترین علت افزایش ارزش ذخایر روسیه رشد قیمت جهانی طلا و محاسبه مجدد ارزش ذخایر بر اساس قیمت‌های جدید بوده است.

بالاترین رکورد ذخایر ارزی روسیه در تاریخ این کشور در آگوست ۲۰۰۸ اتفاق افتاد و ارزش آن به ۵۹۸.۱ میلیارد دلار رسید. هرچند با وجود بحران اقتصادی جهان میزان آن ذخایر ظرف ۳ ماه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تا پایان ماه آگوست میزان ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه می‌تواند از ۶۰۰ میلیارد دلار هم فراتر برود.

سرگی گریشونین از آژانس رتبه‌دهی ملی روسیه می‌گوید: میزان این ذخایر می‌تواند به علت افت ارزش دلار هم بالا برود. او پیش‌بینی کرد میزان ذخایر ارزی روسیه به ۴۴۸-۴۵۰ میلیارد دلار و میزان ذخایر طلا به ۱۵۲ میلیارد دلار برسد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع