ستاد ملی بازآفرینی پایدار در تسهیلات بافت فرسوده تجدیدنظر کند

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

ستاد ملی بازآفرینی پایدار در تسهیلات بافت فرسوده تجدیدنظر کند

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز در یکسال گذشته و کاهش تسهیلات خرید واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، خواستار تجدیدنظر ستاد ملی بازآفرینی پایدار در حوزه تسهیلات عرضه و تقاضای مسکن در بافت‌های فرسوده شد.

ستاد ملی بازآفرینی پایدار در تسهیلات بافت فرسوده تجدیدنظر کند – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاوه حاج‌علی اکبری در پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و سایر اعضا ستاد برگزار شد، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات نوسازی پرداخت.

وی در این جلسه با بیان اینکه موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از رویکردهای محوری در برنامه 5 ساله سوم شهر تهران است، اظهار کرد: در سیاست‌های کلان کشور، سه محور اصلی توسعه محله‌ای، بازآفرینی عرصه‌های شهری غیر سکونتگاهی و اقدامات پشتیبان برای پیشبرد مأموریت‌های نوسازی شهری مشخص شده‌اند.

علی‌اکبری به فعالیت 59 دفتر توسعه محله‌ای در 20 منطقه و 184 محله پایتخت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه پیشخوان توسعه محلات به‌منظور پایش و رصد وضعیت محلات بر اساس شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و حکمروایی شهری و تدوین برنامه‌های توسعه محله متناسب با ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل موجود در هر محله از جمله مهمترین اقداماتی است که به همت دفاتر توسعه محله‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به تدوین 184 برنامه توسعه محله‌ای در شهر تهران، خاطرنشان کرد: تا به امروز 159 مورد از این برنامه‌ها به تصویب ستادهای بازآفرینی مناطق رسیده و با اتصال برنامه‌ها به سیستم بودجه‌بندی، در سال آینده هزار پروژه از پروژه‌های مشخص‌شده در برنامه‌های مذکور توسط شهرداری تهران به اجرا خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه ارائه گزارش در این جلسه به نقش تأثیرگذار سیاست‌های تشویقی نوسازی مسکن که از اویل دهه 80 به‌منظور تشویق و حمایت از نوسازی توسط ساکنان بافت‌های فرسوده اجرا شد،‌پرداخت و تصریح کرد: تا به امروز مسکن حدود 43درصد از عرصه بافت‌های فرسوده نوسازی شده، 44درصد از پارسل‌های موجود در بافت فرسوده اقدام به نوسازی ‌کرده‌اند و 48درصد از نوسازی‌های انجام‌شده از طریق تجمیع پلاک‌ها اتفاق افتاده و میانگین مساحت پلاک‌ها به 2.8 رسیده است.

وی افزود: این نوسازی‌ها به‌واسطه اعطای حدود هزارمیلیارد تومان تخفیف صدور پروانه توسط شهرداری و اعطای حدود 1650میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی محقق شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به افزایش هزینه‌های ساخت‌و‌ساز در یکسال گذشته، عنوان کرد: سقف و وزن تسهیلات بانکی در حوزه عرضه از 24درصد به 18درصد کاهش پیدا کرده و درخواست ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران این است که در این حوزه تجدیدنظری صورت پذیرد.

به گفته این مقام مسئول، حدود 15درصد هزینه‌های ساخت‌و‌ساز در شهر تهران مربوط به هزینه‌های غیرساختمانی است که 8درصد آن در حوزه پروانه در بافت‌های فرسوده مشمول تخفیف می‌شود و می‌توان با پیش‌بینی تخفیفات در سایر حوزه‌ها، میزان هزینه‌های بالاسری در ساخت‌و‌سازهای بافت‌های فرسوده را کاهش داد و با جذابیت بیشتری مواجه کرد.

علی اکبری درخصوص تسهیلاتی که برای خرید واحد مسکونی داده می‌شود، یادآور شد: این تسهیلات در خارج از بافت‌های فرسوده از 16درصد به زیر 13درصد و در بافت‌های فرسوده از 32درصد به 26درصد کاهش پیدا کرده است که ضروری است متناظر با تسهیلات سهم عرضه، برای تسهیلات سهم تقاضا نیز راهکارهای مناسب پیش‌بینی شود.

وی افزود: پیگیری موضوع تدقیق محدوده‌های فرسوده و اضافه شدن 830 هکتار جامانده از این محدوده‌ها، اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی، تسهیلات مرمت و تحقق تخفیف در نظر گرفته شده در هزینه‌های مربوط به انشعابات در بافت‌های فرسوده از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در این جلسه مطرح و درخواست شد تا در ستاد ملی بازآفرینی پایدار مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه میانگین سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده یک‌چهارم میانگین شهر است، از تعریف بیش از 70 پروژه تأمین خدمات و ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده خبر داد و اظهار داشت: تا امروز 34 پروژه شامل ایجاد فضاهای باز شهری، فضاهای سبز، خدمات ورزشی، درمانی، پارکینگ‌های محله‌ای، ساماندهی معابر و غیره با اعتبار بالغ بر 100میلیارد تومان شروع شده و درخواست ما این است که از طرف دولت، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای تأمین نقدینگی این پروژه‌ها بر اساس ماده 5 برنامه ملی اقدام شود تا در سال جاری به بهره‌برداری برسند.

تخفیف 50درصدی خدمات، فعال‌سازی ظرفیت دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی تهران، پروژه‌های مسکن جایگزین، بازآفرینی محدوده 50 هکتاری خط آهن تهران – تبریز، بازآفرینی محدوده 300 هکتاری خیابان فدائیان اسلام و غیره از دیگر مواردی بود که در گزارش مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران مطرح شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و صندوق کارآفرینی امیدشهرداری برای زمین‌های ریزدانه چه خوابی دیده است؟

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران