عطوان:ترامپ با دروغگویی تلفات حمله به «عین الاسد» را پنهان می‌کند

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

عطوان:ترامپ با دروغگویی تلفات حمله به «عین الاسد» را پنهان می‌کند

عطوان:ترامپ با دروغگویی تلفات حمله به «عین الاسد» را پنهان می‌کند

تحلیلگر برجسته جهان عرب ضمن دروغگو توصیف کردن رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد: ترامپ با دروغگویی تلفات حمله ایران به پایگاه «عین الاسد» را پنهان می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور و برجسته جهان عرب در مطلبی در روزنامه «رأی الیوم» تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر تلفات حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد را مورد تمسخر قرار داد.

بر اساس این گزارش، عطوان در مطلب خود در روزنامه مذکور آورده است: ترامپ یک دروغگوی حرفه ای است که تلفات حمله به عین الاسد را پنهان می‌سازد.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب در ادامه یادآور شد: هرچند اظهارنظر در خصوص میزان دقیق تلفات حمله سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد شاید زود باشد اما باید گفت شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه حمله مذکور تلفاتی نداشته، دروغ بوده است. ازجمله این شواهد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

۱. ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا در پاسخ به سرنگونی پهپادش توسط ایران، یک فروند پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است و وعده داد برای اثبات ادعای خود تصاویری را منتشر کرد اما اکنون که چهار ماه می‌گذرد هیچ خبری از اثبات ادعای ترامپ وجود ندارد.

۲. او مدعی شد که حمله نظامی به ایران به دنبال ساقط شدن پهپاد آمریکا توسط نیروهای ایرانی را در آخرین لحظات یعنی دقایقی پیش از رسیدن پرنده‌های آمریکایی به اهدافشان، کرده است. این نیز درحالی است که او تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات این ادعای خود ارائه نکرده است.

۳. ترامپ پیشتر قول داده بود که از حملات به منافع آمریکا و متحدانش در منطقه انتقام بگیرد اما زمانی که تأسیسات آرامکو عربستان هدف قرار گرفت هیچ حرفی مبنی بر انتقام جویی برای دفاع از متحدش یعنی ریاض، نزد.

۴. روزنامه نگاران آمریکایی از میان دروغ‌های متعدد ترامپ ۸ دروغ بزرگ او را لیست کرده اند که ازجمله آنها اظهاراتش در خصوص توافق هسته‌ای ایران، مناسبات تجاری با چین و هزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری اش، است.

۵. ترامپ پیشتر تأکید کرده بود که ابوبکر البغدادی را کشته است؛ این درحالی است که تا به امروز تصویری از جسد البغدادی توسط آمریکا منتشر نشده است. ترامپ ادعا کرده که جسد او را به دریا انداخته و در آینده نیز شاهد جسد او نخواهیم بود!

فارغ از دروغگویی های متعدد ترامپ، حتی اگر اینگونه فرض کنیم که موشک‌های سپاه پاسداران ایرانی هیچ نظامی آمریکایی را از پای درنیاورده است، اما در اظهارات ترامپ کاملاً واضح بود که وی منکر انهدام تأسیسات موجود در عین الاسد نیست. این بدان معناست که این ایرانی‌ها هستند که می‌توانند برای هدف قرار دادن بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق تصمیم بگیرند و حتی موشک‌هایشان دقیقاً به اهداف مورد نظر اصابت کند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران