لبنان با بحران اقتصادی سخت مواجه است و راهکار آن گفتگو است

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

لبنان با بحران اقتصادی سخت مواجه است و راهکار آن گفتگو است

لبنان با بحران اقتصادی سخت مواجه است و راهکار آن گفتگو است

رئیس پارلمان لبنان با اعلام اینکه کشورش با یک بحران اقتصادی بی سابقه مواجه است، اعلام کرد که این مسئله با گفتگو حل و فصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: لبنان با یک بحران سخت اقتصادی مواجه است که تاکنون شاهد آن نبوده ایم اما با گفتگو می‌توان این بحران را پشت سر گذاشت و لبنان را نجات داد.

وی با اشاره به اعتراضات لبنان اعلام کرد که ابتدا این کشور شاهد تظاهرات بود و این موضوع حق مردم است اما بستن مسیرها و تعرض به سازمان ها قابل درک نیست. رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: پنجاه درصد از دلایل تنش اقتصادی در لبنان مسایل سیاسی است اما با دولت نجات، نجات لبنان ممکن است.

رئیس پارلمان لبنان افزود: با آغاز رایزنی‌های پارلمانی با حسان دیاب نخست‌وزیر مکلف دیدار کردم و از وی درباره حجم دولتی که تمایل به تشکیل آن دارد، پرسیدم. وی جواب داد تمایل به تشکیل دولتی از ۱۸ وزیر دارد. به وی توصیه کردم که دولت مشکل از ۲۴ وزیر باشد به نحوی که برای هر کرسی، یک وزیر وجود داشته باشد. همچنین او را به ضرورت تماس دائم با ائتلاف‌های پارلمانی که نامزدش نکرده‌اند، توصیه کردم.

بری افزود: اما آنچه مرا به تغییر موضع سوق داد این بود که دیدم نخست‌وزیر مکلف برای قیود و شروطی برای خود وضع کرده است.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: اگر وزیر سابق و موفقی وجود داشته باشد چرا از وی استفاده نشود. دیگر اینکه نخست‌وزیر مکلف خواستار دولت تکنوکرات است اما آنچه ما نمی‌فهمیم خواست وی برای وزرای مستقل است آیا استقلال به این معناست که وزیر مرتبط (با حزبی) نداشته باشد؟ کسی که نخست‌وزیر را نامزد کرده همین قوای سیاسی و حزبی بوده‌اند که افراد متخصص و فن‌سالار هم دارند. من خواهان دولتی هستم که با فساد مبارزه کند، دولتی می‌خواهیم که وزرایش شایستگی برای نجات کشور داشته باشند پس چرا نخست‌وزیر مکلف خود را مقید به اموری کرده که قانون اساسی و عرف آن را تحمیل نکرده است.

شایان ذکر است از جمله شروط دیاب برای تشکیل دولت، محدود بودن آن به ۱۸ وزیر، حضور بیشتر زنان، فن‌سالار بودن وزرا، عدم حضور وزرای دولت پیشین، حذف پست وزیر مشاور در دولت، عدم استفاده از نمایندگان مجلس و ادغام وزارتخانه‌ها بود.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران