مجموعه‌شعر «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» منتشر شد

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

توسط انتشارات آبنوش؛

مجموعه‌شعر «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» منتشر شد

مجموعه‌شعر «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» منتشر شد

مجموعه‌شعر «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» سروده عابدین پاپی توسط انتشارات آبنوش منتشر و راهی بازار نشر شد.

عابدین پاپی در گفتگو با خبرنگار مهر، از چاپ مجموعه‌شعر جدید خود خبر داد و گفت: «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» مجموعه جدیدم است که اشعارش از بافتار زبانی و عناصر شعر دهه ۸۰ از قبیل آشنا زُدایی و چند صدایی بهره‌مند هستند و به‌تازگی توسط انتشارات آبنوش منتشر شده است. اشعار این‌کتاب درون‌مایه انتقادی‌اعتراضی و در زوایایی هم، من طبیعی و من انسانی دارند.

وی افزود: من سرودن شعر نو را با شعر نیمایی شروع کردم و به شعر سپید و آزاد رسیدم. سبک نوعی شیوه و روش است که باید هم در زبان شاعر و هم در موسیقی معنایی شعر ایجاد شود و بستگی به رویکرد شاعر دارد که نظر خود را به چه منظری معطوف کند که با روحیات جامعه سازگار باشد.

این‌شاعر در ادامه گفت: اغلب اشعار «اومانیسم هجاهایی بلند دارد» با رویکرد طبیعت‌گرایانه و تبعیت از منظری طبیعی سروده شده‌اند. استعاره‌مندی و توجه به بافت‌مندی‌هایی آشنازدایانه در قالبی نو با زبانی فرآرونده، مساله‌ای است که در ظاهر و بیرون این‌شعرها خود را نشان می‌دهد. همچنین چون صنعت واژه‌گزینی در شکل‌گیری زبان مهم است، در این‌کتاب، از واژگانی استفاده کرده‌ام که قدرت تقابل و تفاهم با هم را برای رسیدن به زبان و معنایی تازه داشته باشند.

پاپی در پایان گفت:‌ گرچه عمر شعر نو در ایران، به یک قرن می‌رسد اما تولیدات ادبی فرآرونده‌ای را در این‌زمینه مشاهده می‌کنیم که با بافت‌مندی‌هایی متفاوت در دایره زبان و ادبیات فارسی تولید شده‌اند که این مهم به منزله تأثیرگذاری و تأثیرپذیری این ژانر شعری در دایره ادب و فرهنگ ایران است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران