مراسم گرامیداشت سیدجعفر شهیدی برگزار می‌شود

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

چهارشنبه در کتابخانه دکترشهیدی؛

مراسم گرامیداشت سیدجعفر شهیدی برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت سیدجعفر شهیدی برگزار می‌شود

ویژه‌برنامه «یاد استاد» برای گرامیداشت سالروز در گذشت علامه سید جعفر شهیدی روز چهارشنبه ۲۵ دی در کتابخانه عمومی دکتر شهیدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «یاد استاد» به‌مناسبت گرامیداشت دوازدهمین سالروز درگذشت علامه سیدجعفر شهیدی نویسنده، مترجم و پژوهشگر فقید روز چهارشنبه ۲۵ دی در کتابخانه دکتر شهیدی برگزار می‌شود.

سیدجعفر شهیدی سال ۱۲۹۷ در بروجرد متولد شد. وی در سال‌های حیات، رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.

وی از شاگردان علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد. وی همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سیدحسین طباطبایی بروجردی و سید ابوالقاسم خویی به تحصیل ادامه داد و موفق به کسب درجه اجتهاد شد. او جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، ۴ عنوان ترجمه، ۳ عنوان تصحیح و تعداد زیادی تألیف دارد که شماری از آن‌ها به زبان‌های خارجی ترجمه شده و جوایزی نیز دریافت کرده‌اند. این پژوهشگر فقید دی‌ماه ۱۳۸۶ در تهران درگذشت. شهیدی اولین کتابش را در نجف در رد احمد کسروی نوشت.

ویژه برنامه «یاد استاد» برای گرامیداشت سیدجعفر شهیدی، با سخنرانی غلامرضا امامی نویسنده و مترجم، اسماعیل منصوری لاریجانی نویسنده و مدرس دانشگاه شکوفه شهیدی همراه است.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۲۵ دی از ساعت ۱۶ در کتابخانه دکتر شهیدی واقع در نارمک، ۴۶ متری غربی، پشت بیمارستان انصاری برگزار می‌شود.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران