مصاحبه| نویسنده آمریکایی: رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نمایش قدرت بازدارنده در برابر آمریکا است

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

مصاحبه| نویسنده آمریکایی: رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نمایش قدرت بازدارنده در برابر آمریکا است

یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی بر این باور است که رزمایش دریایی اخیر در خلیج فارس می‌تواند موجب ارتقای امنیت در منطقه شود زیرا این مانورها مانند یک قدرت بازدارنده در برابر آمریکا خواهد بود.

مصاحبه| نویسنده آمریکایی: رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نمایش قدرت بازدارنده در برابر آمریکا است – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از روز جمعه رزمایش مرکب دریایی سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند با پهلوگیری شناورهای این دو کشور در بندر شهید بهشتی چابهار (شمال اقیانوس هند و دریای عمان) آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت.

امیر دریاداردوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی رزمایش در جمع خبرنگاران پیش از آغاز این رزمایش گفته بود که "این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند و قطعاً کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می‌دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر شود".

مصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین نشانه‌ یک دوران جدید در روابط بین‌الملل استسردار دهقانی: برگزاری رزمایش‌های مشترک ادامه خواهد یافت

در همین رابطه خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای با «یوجین مایکل جونز» نویسنده و استاد سابق سیاسی آمریکایی درباره اهمیت رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین انجام داده است که می‌‌توانید در ادامه آن را ملاحظه بفرمایید:

تسنیم: از روز جمعه رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین تحت عنوان «کمربند امنیتی دریایی» آغاز شد، این رزمایش در مساحتی بالغ بر 17000 کیلومترمربع برگزار شده و شامل تمرینات مختلفی از جمله تیراندازی سطحی، امداد و نجات دریایی، اطفای حریق و مقابله با دزدی دریایی بوده است، نظر شما درباره این رزمایش دریایی مشترک چیست؟

یوجین مایکل جونز: تصور من این است که ترامپ با پیروی از خط‌مشی لیکود [حزبی اسرائیل به‌رهبری بنیامین نتانیاهو] در سیاست خارجی، منطقه اوراسیا را علیه انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا متحد کرده است. سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه مبتنی بر تضمین عبور آزاد در خطوط دریایی منتهی به خلیج فارس بوده است. این مانور دریایی اکنون نشان می‌دهد که ایران، روسیه و چین می‌توانند به‌خواست خود تنگه هرمز را مسدود کنند.

تسنیم: عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه‌شب در توئیتی با انتشار آرم رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین نوشت: «واقعیت این است در شرایط گذار کنونی، نه همه اتفاقات در غرب می‌افتد، و نه توسط غرب. ما در واقع در یک جهان پساغربی زندگی می‌کنیم که همه دنیا در واقعیت‌ها مشترک هستند.»، نظر شما درباره جهان پساغربی چیست؟

مایکل جونز: اگر منظور شما از جهان پساغرب پایان امپراطوری آمریکا است، این خبر خوبی برای مردم آمریکا خواهد بود زیرا این مسئله دولت را مجبور خواهد کرد تا منافع مردم این کشور را نمایندگی کند نه منافع الیت [نخبگان] جهانی‌گرا را.

تسنیم: به‌گفته غلامرضا طحانی معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش، «پیام این رزمایش صلح، دوستی و امنیت پایدار از طریق همکاری و وحدت است… و اثرات آن نشان می‌دهد که ایران نمی‌تواند منزوی شود.»، به‌نظر شما چقدر این رزمایش‌ها می‌تواند به بهبود امنیت منطقه کمک کند؟

مایکل جونز: این مانورها می‌تواند موجب ارتقای امنیت در منطقه شود زیرا این مانورها مانند یک قدرت بازدارنده در برابر حمله آمریکا و اسرائیل به ایران خواهد بود. به‌نوشته روزنامه هاآرتص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حال اعمال فشار برای اشغال ایران به‌عنوان آخرین تلاش با هدف باقی ماندن در قدرت و رهایی از زندان است. این مانورها احتمال هرگونه حمله را کاهش خواهد داد.

تسنیم: به‌نظر شما، چه عاملی موجب شد تا این 3 کشور یک قدرت دریایی سه‌جانبه را برای برگزاری این مانورها تشکیل دهند؟

مایکل جونز: علت اصلی این مانورها، گسترش بیش از حد خوی امپریالیستی دولت ترامپ بوده است که سیاست خارجی‌اش توسط 3 ثروتمند یعنی شلدون ادلسون یهودی، برنارد مارکوس و پل سینگر کنترل می‌شود. یهودی‌ها همواره در مسائل تندروی و یک واکنش ایجاد می‌کنند. ما اکنون نه‌تنها شاهد واکنش در خلیج فارس بلکه در اروپا هستیم، جایی که دولت ترامپ تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی که در پروژه احداث خط لوله نورد استریم2 مشارکت دارند، اعمال کرده است. این اقدام موجب خواهد شد تا آلمان به آغوش روسیه برود و پایانی برای ناتو خواهد بود.

انتهای پیام/+

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *