منظور از مسئولیت‌پذیری اجتماعی چیست؟

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

منظور از مسئولیت‌پذیری اجتماعی چیست؟

روح مسئولیت‌پذیری اجتماعی از زمانی که این اصطلاح وارد ادبیات حوزه اجتماعی شد مبتنی بر این بود که برخی شرکت‌ها و موسسات تولیدی، مالی و توسعه‌ای بابت درآمد ناشی از فعالیت در مناطق مختلف خدماتی را به مردم و جامعه محل فعالیت و انتفاع خود ارائه می‌کردند.

منظور از مسئولیت‌پذیری اجتماعی چیست؟ – اخبار اجتماعی –

سیدمالک حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در 30 بخش از افراد و سازمان‌هایی که در چارچوب مسئولیت‌پذیری اجتماعی خدمات ارائه می‌کنند تجلیل کرد. وحضور سخنران‌های کلیدی در این مراسم نشان دهنده موج جدیدی از توجه به مسئله جدی مسئولیت پذیری اجتماعی چه در قالب سازمانی و چه در قالب کنش مدنی شهروندان است.

وی ادامه داد: در این راستا کار آموزش مدیران شهرداری در مناطق 22 گانه را آغاز کرده‌ایم و خیزش خوبی در این حوزه شکل گرفته است. برنامه‌هایی مانند همایش مذکور به فرهنگ سازی مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت جدی‌تر مردم و همچنین سازمان‌هایی کمک می‌کند که دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: اصولا روح مسئولیت‌پذیری اجتماعی از زمانی که این اصطلاح وارد ادبیات حوزه اجتماعی شد مبتنی بر این بود که برخی شرکت‌ها و موسسات تولیدی، مالی و توسعه‌ای بابت درآمد ناشی از فعالیتشان در مناطق مختلف خدماتی را به مردم و جامعه محل فعالیت و انتفاع خود ارائه می‌کردند تا هم توسعه‌ای صورت گیرد و هم جبران برخی مسائل و هزینه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌کنیم آن بخش از هزینه‌های مادی یا ارائه امکانات و خدماتی مطرح است که شرکت‌ها و موسسات اقتصادی به طور خاص و شرکت‌های مالی و اعتباری در قبال انتفاعی که از ارائه خدماتشان به مردم دارند ارائه می‌کنند. به عنوان مثال بانک به مردم خدماتی ارائه می‌دهد و کارمزد اخذ می‌کند این امر یک درامد و سود برای بانک است حال برخی از شرکت‌ها و موسسات یا بنگاه‌ها بخشی از سود کار خود را برای توسعه اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه اختصاص می‌دهند. این کار یک امر خیرخواهانه و اجتماعی است که الزام آور و اجباری نیست و به طور معمول گروه‌های آسیب پذیر در اولویت آن هستند.

برخی سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی وظایف "مسؤلیت اجتماعی" را با کارهای نمایشی اشتباه گرفته‌اند!وزیر کشور: رفع آسیب‌های اجتماعی با ورود خیرین سرعت می‌گیردکارکرد اجتماعی محلات تقویت می‌شود/ احیاء انسجام شهروندان در محلات

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *