نگاهی به کلان و خرده‌روایتهای رسانه‌ای درباره هواپیمای اوکراینی

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

یادداشت و تامل؛

نگاهی به کلان و خرده‌روایتهای رسانه‌ای درباره هواپیمای اوکراینی

نگاهی به کلان و خرده‌روایتهای رسانه‌ای درباره هواپیمای اوکراینی

فرایند روایت‌سازی برخی جریانات رسانه‌ای نشان می‌دهد کلان روایتی که بناست به‌خاطر اخبار جعلی سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، تقلیل اهمیت داده شود، بحث پاسخ موشکی ایران است.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ _ رسانه: روز چهارشنبه ۱۸ دی شاهد سانحه دردناک سقوط هواپیمای مسیر تهران _ کی‌یف بودیم؛ حادثه‌ای که نزدیکی زمانی آن به پاسخ موشکی ایران در عین الاسد ماشین جنگ رسانه‌ای دشمن را برای ساخت شایعات و اخبار گمراه کننده و جعلی فعال کرد.

نگاهی به فرایند روایت‌سازی برخی جریانات رسانه‌ای نشان می‌دهد کلان روایتی (هدف اصلی) که بناست تقلیل اهمیت داده شود، بحث پاسخ موشکی ایران است. برای تحقق این کلان روایت، نیاز به خرده‌روایت هایی نیز هست تا با تاثیر بر احساسات افکار عمومی تحقق هدف اصلی را پیگیری کند.

انتشار تصاویر بدون منبع و سند معتبر، ترویج گسترده شایعات مبنی بر تروریستی بودن یا عمدی بودن یا برخورد موشک به هواپیما از جمله خرده روایت‌هایی است که این روزها منتشر شده است. روایت رسانه‌ای ساخته می‌شود تا نگرش‌سازی کند؛ یعنی مخاطب یا باور کند یا دچار تردید شود و با تکرار ادعاهای ساختگی، روایت ساخته‌شده از سوی افکار عمومی پذیرفته شود.

معمولاً میزان انتشار شایعات و اطلاعات و اخبار جعلی در بازه زمانی که طرف رسانه‌ای ضربه مهلکی خورده، بیش از پیش می‌شود. پس مخاطبان دارای سواد رسانه‌ای، ضمن شناخت زمین بازی دشمن، نسبت به پذیرش اطلاعات فاقد منبع معتبر حساس بوده و هوشمندانه‌تر رفتار می‌کنند. رفتار هوشمندانه، یعنی خبر بدون سند و منبع معتبر را نپذیریم. تا مطمئن نشدیم برای کسی ارسال نکنیم و حتماً نسبت به چرایی انتشار حجم عظیمی از محتواهایی که یک قصد را پیگیری می‌کنند، تامل کنیم.

معصومه_نصیری

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران