پروژه‌ای بین‌فرهنگی؛ مهاجران در خدمت مهاجران

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

رایزنی فرهنگی ایران در بایرن خبر داد؛

پروژه‌ای بین‌فرهنگی؛ مهاجران در خدمت مهاجران

پروژه‌ای بین‌فرهنگی؛ مهاجران در خدمت مهاجران

پروژه‌ای بین‌فرهنگی برای کمک به حفظ سلامت مهاجران در بایرن راه افتاده است. شعار این پروژه این است: اگر کسی اطلاعات کمی از زبان آلمانی دارد، نباید برای مسائل مربوط به درمان با مشکل مواجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «اگر کسی اطلاعات کمی از زبان آلمانی داشته باشد، نباید برای مسائل مربوط به سلامت و درمان با مشکلی روبه‌رو شود.» این شعار پروژه بین‌فرهنگی «با مهاجران برای مهاجران» است. در این پروژه، به مهاجرانی که سال‌ها در آلمان زندگی کرده‌اند، آموزش داده می‌شود تا برای پیشگری از بیماری، مراجعه به پزشک و روند درمان به مهاجران تازه‌وارد کمک کنند.

در این پروژه، مهاجرانی که آموزش می‌بینند، اطلاعات مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان را به زبان مادری خود در اختیار هموطنان‌شان که تازه به آلمان آمده‌اند، قرار می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند درباره واکسیناسیون، بهداشت کودک و همچنین مراقبت از سالمندان باشد. تاکنون، بیش از ۶۳۰ نفر به عنوان واسطه‌گر سلامت در سراسر بایرن آموزش دیده‌اند. همچنین از سال ۲۰۰۸، ۲۷۸۰ برنامه آموزشی و اطلاع رسانی به ۴۵ زبان برگزار شده است که ۳۵۱۵۰ نفر در آن شرکت داشته‌اند. دولت ایالتی بایرن بیش از ۱.۶ میلیون یورو به این پروژه اختصاص داده است.

ملانی هومل، وزیر بهداشت بایرن در این باره گفت: در سال گذشته، توانستیم مکان‌هایی را که برای آموزش مهاجران در نظر گرفته‌ایم، افزایش دهیم. همچنین برای سال جاری، ۲۷۰ برنامه آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مهاجران برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این، دفترچه راهنمای چند زبانه «بهداشت و مراقبت در دوران کهن‌سالی» به زودی به زبان‌های عربی، آلمانی، انگلیسی، روسی و ترکی منتشر خواهد شد.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برای مهر ارسال کرده است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران