چاپ«بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت»/هشدارهای یک فیزیکدان برای طبیعت

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

توسط انتشارات جهان کتاب انجام شد؛

چاپ«بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت»/هشدارهای یک فیزیکدان برای طبیعت

چاپ«بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت»/هشدارهای یک فیزیکدان برای طبیعت

کتاب «بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت» نوشته اُره‌لی یَن بارو با ترجمه حسن یلفانی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت (در برابر فاجعه زیست‌محیطی و اجتماعی)» نوشته اُره‌لی یَن بارو به‌تازگی با ترجمه حسن یلفانی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب شانزدهمین عنوان از مجموعه «جستارها» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

اُره‌لی یَن بارو نویسنده این‌کتاب متولد سال ۱۹۷۳ استاد دانشگاه گرونوبل_آلپ در فرانسه است و در رشته‌های اخترفیزیک ذره‌ای،‌ سیاه‌چاله‌ها و گیتی‌شناسی تدریس می‌کند. او در مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه مشغول تحقیق و پژوهش است و چند جایزه مهم تحقیقاتی را در کارنامه دارد. «شکل و ریشه جهان»، «نسبیت عمومی»، «در قلب سیاه‌چاله‌ها» و «در چه دنیاهایی زندگی می‌کنیم؟» از جمله کتاب‌های این‌پژوهشگر هستند.

اُره‌لی یَن بارو در کتاب «بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت» این‌مساله را تذکر داده که کارشناس مسائل محیط‌زیست نیست و این‌کتاب را تنها به‌عنوان یک‌شهروند نگران نوشته است. او می‌گوید این‌کتابچه مختصر، پیگیری فراوانی است که ۲۰۰ شخصیت علمی، هنری، فلسفی و ادبی آن را امضا کردند و من همراه با ژولیت بیشنو آن را سوم دسامبر ۲۰۱۸ در روزنامه لوموند چاپ کردیم. نویسنده کتاب پیش‌رو، تنها هدف از تهیه و تولید این‌اثر را اعمال فشار بر قدرت سیاسی است تا به مسئولیت‌هایش در قبال طبیعت، حیوانات و سیاره زمین عمل کند.

این‌مولف با اشاره به این‌که یک اخترفیزیک‌دان است می‌گوید کتابش نه ادعای جامعیت دارد و نه مدعی دقت و اعتبار دانشگاهی است. اُره‌لی یَن بارو می‌گوید هیچ‌گونه حق یا تخصص ویژه‌ای برای خودش قائل نیست که بتواند یک نقشه راه مشخص و دقیق برای نجات دنیا عرضه کند اما تلاش کرده براساس واقعیات و مدارک موجود، تاملاتی برای نوعی راه حل ارائه کند. او می‌گوید «همکاران بوم‌شناس و زیست‌شناس من سخت ناامید و دستپاچه‌اند. آن‌ها دیگر نمی‌دانند با چه زبانی باید وخامت اوضاع را شرح داد. نمی‌دانند چه باید کرد تا صدایشان به جایی برسد.»

مقدمه، گزارش،‌ طرح‌هایی مقدماتی برای تحولاتی ساده و سریع، یک تحول اساسی، چند پرسش، یک موخره تقریبا فلسفی و پیوست، عناوین اصلی این‌کتاب هستند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«آژانس محیط‌زیست و کنترل بر انرژی» برآورد کرده است که چنین برنامه‌ای می‌تواند ۹۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کند و چنین تحولی با توصیه‌های «صندوق بین‌المللی پول» در مورد سلامت مالی نیز هماهنگ خواهد بود، چرا که سرمایه‌گذاری یا پول درآوردن را به سوی فعالیت‌های غیرمالی هدایت و از سفته‌بازی دور می‌کند.

اروپا، که طی ۲۰۰ سال گذشته بزرگ‌ترین آلوده‌کننده کره زمین بوده، فرصت خواهد یافت تا همراه با آفریقا، یک محور انتقال زیست‌محیطی نمونه ایجاد کند. در حالی‌که ایده اروپا جذابیت خود را از دست داده است (بعد از ماجرای غم‌انگیز رها کردن و تحقیر یونان، و نحوه رفتار غیرانسانی با پناهندگان سوری)، و در حالی که اقتصاد اروپا دیگر نمی‌تواند با ایالات متحده و چین رقابت کند، آیا در همین زمینه‌ها نیست که امکان یک نوآوری بزرگ و شورانگیز در مقیاس جهانی فراهم می‌شود؟ اگر اروپا هنوز بتواند در عرصه‌ای رهبری را به دست گیرد، درست در همین عرصه است، که به هیچ‌روی کم‌اهمیت نیست.

این‌کتاب با ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان منتشر شده است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران