یک فعال اقتصادی: حذف ارز 4200 تومانی تآثیری بر گرانی ندارد به شرطی که دولت نظارت کند

اقتصادی
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

یک فعال اقتصادی: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تآثیری بر گرانی ندارد به شرطی که دولت نظارت کند

یک فعال اقتصادی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تأثیری بر زندگی مردم ندارد، گفت: قیمت‌ها باید آزاد و رقابتی شود تا عرضه و تقاضا بازار را متعادل کند.

یک فعال اقتصادی: حذف ارز 4200 تومانی تآثیری بر گرانی ندارد به شرطی که دولت نظارت کند – اخبار اقتصادی –

باقر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حذف ارز 4200 تومانی برخی کالاها اظهار داشت: با توجه به اینکه ارز 4200 تومانی تأثیری بر قیمت‌ها و زندگی مردم نداشته، حذف شدن بهتر است، زیرا این مسئله خود ایجاد رانت می‌کند.

وی با بیان اینکه، باید ارز دریافتی نرخ یکسان داشه باشد،‌گفت: با حذف ارز 4200 تومانی، بازار رقابتی شده و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد، البته ممکن است وقتی حذف شود، از نظر روانی بر روی بازار اثر گذاشته و قیمت‌ها افزایش یابد، که در این شرایط باید کنترل و نظارت بیشتر شود.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه وقتی ارز 4200 تومانی تأثیری بر قیمت‌ها نداشته، حذف آن نیز بی تأثیر است، اظهار داشت: ممکن است حذف ارز 4200 تومانی موجب سودجویی برخی افراد شود زیرا برخی به جای در نظر گرفتن مصلحت و نفع ملی، تنها منافع شخصی خود را می‌بینند، بنابراین این افراد چه این ارز تعلق بگیرد و چه حذف شود، به دنبال منفعت شخصی هستند.

اصفهانی ادامه داد:‌ همان طور که دولت نیز اعلام کرد، برخی ارز 4200 تومانی را گرفتند ولی کالای خریداری شده با محصولی که ارز به آن تعلق می‌گرفت مطابقت نداشته و یا کالا را با نرخ آزاد در بازار عرضه می‌کردند، بنابراین باید قیمت ها با توجه به اینکه ممکن است عوارضی نیز داشته باشد،‌اما باید آزاد شود.

وی با بیان اینکه عملا زندگی مردم با ارز آزاد پیش می رود و ارز 4200 تومانی تأثیری بر زندگی روزانه مردم ندارد، خاطر نشان کرد:‌ اینکه باید بعد از حذف ارز 4200 تومانی دولت قیمت ها را کنترل کند نیز درست نیست زیرا، در اقتصاد چیزی به اسم کنترل نداریم. البته می‌تواند از افزایش قیمت بی دلیل و منطق جلوگیری کند و نظارت بیشتر شود،‌ اما اینکه با کنترل و به زور بخواهد قیمت‌ها را نگه دارد، غلط است.

به گفته این فعال اقتصادی،‌ قیمت‌ها باید در بازار آزاد و رقابتی باشد، در این شرایط عرضه و تقاضا خود را تنظیم و متعادل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *