«ویروس مجموعه داری» به روایت پرویز تناولی

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

نشر نظر در قالب کتابی منتشر کرد؛

«ویروس مجموعه داری» به روایت پرویز تناولی

«ویروس مجموعه داری» به روایت پرویز تناولی

کتاب «ویروس مجموعه داری» شامل آثاری از مجموعه شخصی پرویز تناولی توسط نشر نظر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه پژوهشی چاپ و نشر نظر کتاب «ویروس مجموعه داری» اثر پرویز تناولی را با شمارگان هزار و ۲۰۰ نسخه، ۱۵۸ صفحه و بهای ۶۰ هزار تومان منتشر کرد. این کتاب شامل تصاویر آثاری است که در مجموعه شخصی پرویز تناولی وجود دارند و او این آثار را طی ۶۰ سال جمع آوری کرده است. تناولی اشاره کرده که هدف از انتشار این آلبوم در قالب کتاب، آگاهی مردم بویژه مورخان و پژوهشگران هنر معاصر ایران از این آثار است.

تناولی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «ویروس مجموعه‌داری، که از همان کودکی به جانم افتاده بود، با گذشت زمان و در نوجوانی به ویروسی دائمی تبدیل شد. نوع ویروسی که به جان من افتاده بود با ویروسی که به جان دولتمردان می‌افتد، فرق داشت. برخی از مجموعه‌داران اصرار به داشتن همه چیز دارند و برخی تنها آثار شناخته شده را طالب‌اند و عده‌ای هم به دنبال عدد و رقم‌اند. اما ویروس من از نوع جمع‌آوری ناشناخته‌ها و کم‌یافت‌ها بود. اگرچه قسمت اعظم هّم من صرف صنایع گذشته ایران می‌شد، اما از هنر معاصر نیز غافل نبودم و چنین بود که در بخش هنر معاصر هیچ‌گاه توفیق دستیابی به هرآنچه که می‌خواستم، نیافتم و از محتوای کتاب موجود فراتر نرفتم.

به استثنای چهار طرحی که در آغاز کتاب آمده، بقیه آثاری را که تصویرشان در این کتاب عرضه می‌شود، می‌توان به دو بخش با فاصله زمانی طولانی تقسیم کرد: بخش اول مربوط به دهه‌های چهل و پنجام و پیش از انقلاب و بخش دوم حاصل بیست سال اخیر است. نکته مشترک بین آنها این است که شخصاً با هنرمندانشان آشنایی داشته‌ام.»

پرویز تناولی (زاده ۳ فروردین ۱۳۱۶) مجسمه‌ساز، نقاش، پژوهش‌گر و مجموعه‌دار ایرانی است. از وی به عنوان یکی از پیش‌گامان مکتب سقاخانه یاد می‌شود. وی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان ایرانی است. مجموعه مجسمه‌های «هیچ»، «دست‌ها» و «قفل و قفس» در زمره معروف‌ترین آثار پرویز تناولی قرار دارند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *