آسوشیتدپرس: طالبان خواستار آزادی 5 هزار زندانی به عنوان بخشی از توافق صلح است

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

آسوشیتدپرس: طالبان خواستار آزادی ۵ هزار زندانی به عنوان بخشی از توافق صلح است

رسانه آمریکایی نوشت که به عنوان بخشی از توافق صلح با آمریکا، طالبان خواستار آزادی ۵ هزار زندانی این گروه از زندان است.

آسوشیتدپرس: طالبان خواستار آزادی 5 هزار زندانی به عنوان بخشی از توافق صلح است – اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هزاران نفر از زندانیان طالبان که در افغانستان در زندان بسر می‌برند توافق صلح بین آمریکا و طالبان را بلیط خود برای آزادی می‌دانند.

یک مقام طالبان به «آسوشیتدپرس» گفت که موضوع آزادی 5 هزار نفر از زندانیان این گروه بخشی از گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی می‌باشد.

این مقام که نامی از وی برده نشده افزود که فهرست این زندانیان به طرف آمریکایی داده شده است.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی و افغان گفته بودند که آزادی زندانیان بخشی از مذاکرات خواهد بود اما برخی کارشناسان می‌گویند که این اقدام می‌تواند به روند صلح لطمه بزند.

«مایکل کوگلمن» عضو ارشد اندیشکده «ویلسون» در این باره گفت: مقامات افغان و آمریکایی که قصد آزادی زندانیان طالبان را دارند باید احتیاط لازم را داشته باشند تا احتمال اقدامات بی‌ثبات کننده توسط زندانیان آزاد شده را به حداقل برسانند تا آسیبی به روند صلح وارد نشود.

پیش از این نیز اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی عنوان کرده بود که حتی اگر توافقی بین آمریکا و طالبان انجام شود، هیچ نهادی برای تنظیم امور مربوط به سرنوشت اعضای این گروه برای ادغام و بازگشت به زندگی عادی وجود ندارد.

واکنش دفتر سیاسی طالبان به آتش‌بس: رسانه‌ها گزارش‌های عاری از حقیقت منتشر می‌کنندافشاگری «سیگار»: حتی اگر آمریکا با طالبان توافق کند برنامه‌ای برای اعضای این گروه ندارد

«جان سپکو» رئیس این اداره با اشاره به عدم برنامه دولت آمریکا درباره صلح با طالبان همچنین هشدار داده بود که اگر برنامه جامعی برای ادغام مجدد ده‌ها هزار فرد مسلح مربوط به گروه طالبان اتخاذ نشود، دورنمای صلح در افغانستان امیدوارکننده نخواهد شد.

براساس گزارش این نهاد گروه طالبان حدود 60 هزار نیروی ثابت دارد و حدود 90 هزار نیروی دیگر نیز بطور فصلی به صفوف این گروه می‌پیوندند.

انتهای پیام/.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *