اسلام آباد در حال برداشت محصول لغو سفر عمران خان به مالزی؛ ولیعهد امارات هم به پاکستان می‌رود

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

اسلام آباد در حال برداشت محصول لغو سفر عمران خان به مالزی؛ ولیعهد امارات هم به پاکستان می‌رود

لغو سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی که با واکنش‌های بسیاری در داخل و خارج کشور همراه بود باعث خشنودی امارات و عربستان شده است.

اسلام آباد در حال برداشت محصول لغو سفر عمران خان به مالزی؛ ولیعهد امارات هم به پاکستان می‌رود – اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که لغو سفر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که طبق نظر بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران زیر فشار مستقیم عربستان و امارات انجام شد حاشیه فراوانی به دنبال داشته است، به نظر می رسد دولت های ریاض و ابوظبی در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن به اسلام آباد پاداش بدهند.

گزارش ها حاکی است پس از وزیر خارجه عربستان که در سکوت رسانه ها سفری مهم به پاکستان انجام داد و با سران این کشور دیدار کرد «محمد بن زید النهیان» ولیعهد امارات نیز قرار است به پاکستان سفر کند.

وی در این سفر با عمران خان و «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان دیدار می کند و در مورد مسائل مهم منطقه با سران سیاسی و نظامی پاکستان به گفتگو می نشیند.

سفر وی از این نظر که پس از لغو حضور پاکستان در اجلاس رقیب سازمان همکاری اسلامی انجام می شود برای منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد و ممکن است خبرهایی از سرمایه گذاری جدید امارات در پاکستان یا حضور فعال تر این کشور در عرصه اقتصادی نیز به گوش برسد.

پیش از این عربستان که حاضر نبود در قبال کشمیر موضع مشخصی بگیرد چند روز پس از لغو سفر عمران خان از برگزاری جلسه سازمان همکاری اسلامی در مورد کشمیر به میزبانی پاکستان خبر داده بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی علت اصلی لغو سفر عمران خان به مالزی را فشارهای مداوم عربستان و تهدید اقتصادی این کشور دانسته بود.

وزارت خارجه عربستان ضمن واکنش به سخنان اردوغان مدعی شده بود هیچ فشاری بر اسلام آباد برای لغو سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی وارد نشده است.

یادداشت| پیامدهای پیچیده لغو سفر عمران خان به مالزی تحت فشار عربستانواکنش عربستان به افشاگری اردوغان درباره اجلاس کوالالامپوراردوغان علت نیامدن عمران خان به مالزی را فاش کرد

انتهای پیام/.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران