ایرج طهماسب در میان دانشجویان تئاتر عروسکی

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

ایرج طهماسب در میان دانشجویان تئاتر عروسکی

ایرج طهماسب به مناسبت آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان، کارگاهی کارگردانی تلویزیونی عروسکی، در دانشگاه هنر تهران برگزار کرد.

ایرج طهماسب در میان دانشجویان تئاتر عروسکی – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، خالق عروسک‌های مشهوری چون کلاه قرمزی و پسرخاله، در سال‌های اخیر کمتر در فضاهای دانشجویی حضور داشته است. او که چندی پیش در جشنواره قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل شده بود، کارگاهی یک روزه با عنوان «کارگردانی تلویزیونی عروسکی» برگزار کرد. گفتنی است با وجود حضور فعال هنرجویان تئاتر عروسکی در برنامه‌های تلویزیونی، در دروس دانشگاهی رشته‌های نمایشی چنین عنوانی وجود ندارد.

تجلیل از خالق کلاه‌ قرمزی در آیین اهدای جایزه‌های جشنواره قصه‌گویی

این کارگاه عصر روز چهارشنبه با حضور نزدیک به 200 نفر از دانشجویان و علاقه‌مندان تئاتر عروسکی در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر تهران برگزار شد. در این کارگاه ابتدا ایرج طهماسب به پرسش‌های علاقه‌مندان در خصوص هنر به ویژه هنر عروسکی پاسخ داد. در ادامه مباحث اختصاصی کارگاه آغاز شد و مدرس کارگاه به توضیحاتی پیرامون "موضوع" و "مفهوم" و وجوه تمایز این دو پرداخت.

کارگردان کلاه قرمزی رسالت هنرمند را پرداختن به موضوع دانست و دریافت مفهوم را برداشت مخاطب قلمداد کرد. مجری برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی از علاقه‌مندان هنر عروسکی خواست به جای اندیشیدن به مباحث کلی روی جزئیات تمرکز کرده و با مطالعه شخصیت‌های پیرامون خود شخصیت‌شناسی را به عنوان عنصری مهم در فعالیت هنری خود در نظر گیرند.

ایرج طهماسب ضمن دعوت دانشجویان به تقلید در آغاز فعالیت هنری خود از آنان خواست در ادامه فعالیت حرفه‌ای خود از تقلید پرهیز کرده و جایگاه خود را به عنوان یک هنرمند مؤلف مشخص کنند.

در ادامه کارگاه بار دیگر مخاطبان و حاضرین در کارگاه به طرح پرسش پرداختند.

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان به دبیری دانیال اسماعیل‌زاده در دانشگاه هنر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران