برخی سوداگران خیال می‌کنند همه بناها تاریخی هستند

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

رحیمی به مهر گفت؛

برخی سوداگران خیال می‌کنند همه بناها تاریخی هستند

برخی سوداگران خیال می‌کنند همه بناها تاریخی هستند

استاندار فارس می‌گوید برخی سوداگران خانه‌های تاریخی را تخریب می‌کنند و برخی دیگر تخریب بناها را طوری انعکاس می‌دهند که همه فکر کنند آن‌بنا تاریخی بوده است.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تخریب‌های گسترده بناها در بافت تاریخی شیراز در جریان طرح توسعه حرم تا حرم گفت: ما حدود ۵۷ هکتار بافت اطراف حرم شاهچراغ را داریم ضمن اینکه ۳۶۰ هکتار بافت فرهنگی و تاریخی نیز در شیراز وجود دارد که در آن تعدادی از خانه‌ها و بناهای تاریخی را داریم که شناسایی شده اند به آن بناهایی که ثبت ملی و جهانی هستند قطعاً اجازه تخریب داده نخواهد شد.

وی که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی است، گفت: منازلی که ثبت نشده اند ولی می‌توانند در فهرست ملی باشند، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان فارس محافظت می‌شوند. بعضاً کسانی که سوداگری می‌کردند متأسفانه تخریب‌هایی انجام داده اند اما امسال تلاش شد هیچ اتفاقی نیفتد البته تخریب‌هایی هم هست که برخی سوداگران به شکلی انعکاس می‌دهند که انگار بناهای واجد ارزش تاریخی و فرهنگی تخریب شده در حالی که این طور نبوده است.

استاندار فارس ادامه داد: ما باید بر مبنای قانون عمل کنیم و آن‌مجموعه‌ای را که ثبت ملی و یا ثبت‌جهانی‌شده، حفظ کنیم. قانون هم از آن حمایت می‌کند. بناهایی که قرار است در فهرست ملی قرار گیرد و واجد ارزش هست؛ اجازه تخریب ندارند. خانه‌هایی هم هستند که معماران و یا افراد دیگر به آنها علاقه‌مند هستند ولی قانون تجویز نکرده که از تخریب آن جلوگیری شود.

رحیمی در پایان گفت: ممکن است قسمتی از خانه‌ای که در مالکیت یک‌فرد است، اثر قابل قبولی باشد اما به‌عنوان اثر ثبت‌شده شناخته نشده باشد. طبیعتاً قانون گذار برای ما تجویز نکرده که این‌مالک را از حق نوسازی محروم کنیم همچنین از آنجا که قوانین میراث فرهنگی جزو قوانین آمرانه هست، با افرادی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود. گارد محافظت میراث فرهنگی ما در بافت تاریخی فعال هست. همچنین تولیت حرم شاهچراغ و یا کارکنان میراث فرهنگی برای حفظ بناهای تاریخی تلاش می‌کنند. طبیعتاً ما، هم توسعه منطقی حرم و هم حفظ آثار با ارزش و تاریخی را طبق طرح مصوب مورد نظر داریم.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران