بزرگترین مداخله یک روزه بانک مرکزی چین رقم می‌خورد

اقتصادی
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اقتصادی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

با تزریق ۱.۲ تریلیون یوآن

بزرگترین مداخله یک روزه بانک مرکزی چین رقم می‌خورد

بزرگترین مداخله یک روزه بانک مرکزی چین رقم می‌خورد

بانک مرکزی چین اعلام کرد از طریق اقدامات بازخرید اوراق قرضه بانک‌ها در بازار آزاد، ۱.۲ تریلیون یوآن نقدینگی به بازار تزریق خواهد کرد تا بازارهای مالی این کشور تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بانک مرکزی چین اعلام کرد از طریق اقدامات بازخرید اوراق قرضه بانک‌ها در بازار آزاد، ۱.۲ تریلیون یوآن (معادل ۱۷۳ میلیارد دلار) نقدینگی به بازار تزریق خواهد کرد تا بازارهای مالی این کشور که تحت تنش‌های شدیدی از اپیدمی کرونا قرار دارند تقویت شوند.

در بیانیه بانک مرکزی آمده است که با این اقدام سطح کل نقدینگی بازار چین ۹۰۰ میلیارد یوآن نسبت به سال گذشته بالاتر خواهد بود. این بزرگترین تزریق یک روزه نقدینگی به بازار چین از سال ۲۰۰۴ تا کنون است.

بانک مرکزی امروز همچنین در اقدامی غیرمنتظره سود قراردادهای بازخرید اوراق قرضه را ۱۰ صدم درصد کاهش داد. کارشناسان این اقدام را راهکاری برای کاهش فشار ناشی از شیوع ویروس کرونا، بر اقتصاد چین، به حساب می‌آورند.

طبق اعلام بانک مرکزی نرخ سود قراردادهای ۷ روزه بازخرید اوراق قرضه از ۲.۵۰ درصد به ۲.۴۰ درصد کاهش یافته و سود قراردادهای ۱۴ روزه بازخرید اوراق قرضه از ۲.۶۵ درصد به ۲.۵۵ درصد کاهش یافت.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع