بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان: نمایندگان اشکالات بودجه آموزش‌وپرورش را رفع کنند

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان: نمایندگان اشکالات بودجه آموزش‌وپرورش را رفع کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به نمایندگان مجلس نوشت: باتوجه به ایرادات اساسی بودجه ۹۹، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس به اصلاح آن اقدام کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان: نمایندگان اشکالات بودجه آموزش‌وپرورش را رفع کنند – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال 99 نوشت: باتوجه به ایرادات اساسی لایحه بودجه 99، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این برهه سرنوشت‌ساز و حساس نسبت به اصلاح لایحه بودجه و حل ایرادات وارد شده به آن، اقدام کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

« نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام باتوجه به ارسال لایحه بودجه سال 99 توسط دولت محترم به مجلس شورای اسلامی و ایرادات ساختاری که به آن وارد شده است؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح ساختاری آن است.

یکی از بخش‌های بودجه سال 99 که ایرادات جدی به آن وارد است، آموزش و پرورش است که لازم است نکاتی را یادآور شویم:

همان طور که مستحضر هستید، مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و در دیدار خود با فرهنگیان و دانشجو معلمان در سال 97 فرمودند: «دستگاه آموزش و پرورش یکی از معدود دستگاه‌های درجه یک در پیشرفت کشور و نیازهای کشور است. دستگاه آموزش و پرورش خیلی مهم است. ما نمی‌توانیم به آموزش و پرورش مثل یک اداره معمولی در ردیف ادارات دیگر نگاه کنیم. اینجا مسئله‌اش، مسئله ویژه است.»

اما با این وجود، نگاه دولت به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه پر‌هزینه است و با طرح‌هایی مثل خرید خدمات آموزشی، سعی در کاهش هزینه‌ها دارد که این ضربه‌ای جدی به آموزش و پرورش وارد می‌کند.

معلمان و دانش‌آموزان قربانی کسری پایدار بودجه در آموزش‌وپرورشتداوم کسری بودجه آموزش‌وپرورش /هشدار درباره تعمیق نابرابری آموزشی در مدارس

بودجه آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین و پرچالش ترین موضوعات اقتصاد آموزش و پرورش است که تاثیرات مثبت و منفی آن در آینده کشور بسیار چشمگیر است.

اما امسال هم مانند سال‌های گذشته، اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات آموزش و پرورش رخ نداده است و باتوجه به بودجه سال 99، امسال هم قرار نیست که مشکلات این وزراتخانه حل شود.

یکی از ایراداتی که بر بودجه سال 99 وارد است، عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان است.

در رابطه با دانشگاه فرهنگیان که قرار است معلمانی متناسب با سند تحول بنیادین تربیت کند نیز توجهی نشده است و اختلاف سهم سرانه دانشجو معلمان با دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه نظری به میزان 68 هزار تومان است.

این بی توجهی نسبت به دانشگاه فرهنگیان باعث عدم توسعه کیفی و کمی تربیت معلم می‌شود.

همان‌طور که مستحضر هستید، مقام معظم رهبری در دیدار سال 97 در دانشگاه فرهنگیان فرمودند: امروز مهم ترین نیاز آموزش و پرورش، معلم است، مهم ترین نیاز معلم است. این دانشگاه و دانشگاه شهید رجائی و هر نقطه‌ای که تربیت معلم بر آن صدق کند، بایستی هم کمّاً، هم کیفاً توسعه پیدا کند.

باتوجه به موضوعات مطرح شده و ایرادات اساسی که بر لایحه بودجه سال 99 وارد شده است، انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این برهه سرنوشت ساز و حساس نسبت به اصلاح لایحه بودجه و حل ایرادات وارد شده به آن، اقدام کنند.»

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *