ترجمه عربی خاطرات دانشمند هسته‌ای ایران منتشر شد

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

در عراق و لبنان؛

ترجمه عربی خاطرات دانشمند هسته‌ای ایران منتشر شد

ترجمه عربی خاطرات دانشمند هسته‌ای ایران منتشر شد

ترجمه عربی کتاب «شهید علم» شامل خاطرات شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران، در عراق و لبنان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ترجمه عربی کتاب «شهید علم» شامل خاطرات شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران، به‌تازگی با همکاری انتشارات تمکین عراق و انتشارات راه‌یار از ایران، در عراق و لبنان منتشر و راهی بازار نشر شد.

این‌کتاب که اولین‌عنوان از مجموعه کتاب‌های «شهید علم» است، دربرگیرنده ۱۰۰ خاطره از زندگی شهید شهریاری است که توسط دوستان، همکاران، آشنایان و شاگردان وی روایت شده‌اند.

دانشمند شهید، مجید شهریاری سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گذراند. او دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف و و دوره دکترا را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر سپری کرد. شهید شهریاری پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه امیرکبیر به‌عنوان عضو هیات علمی مشغول به کار شد و در سال ۱۳۸۸ به درجه استادی ارتقاء پیدا کرد.

شهریاری در دوره دانشیاری، استاد راهنمای ۱۷ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۵ دانشجوی دکترا بود و ۲۱ مقاله تخصصی در مجلات علمی پژوهشی به چاپ رساند. همچنین در ۲۴ کنفرانس بین‌المللی به ایراد سخنرانی در رشته تخصصی خود پرداخت و در این‌دوره مجری ۵ طرح پژوهشی بود.

شهید شهریاری از سال ۱۳۸۳ تا زمان شهادت، نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی همکاری با سازمان انرژی هسته‌ای بود. او همچنین عضویت در انجمن هسته‌ای ایران، مدیریت گروه کاربرد پرتوها، عضویت در شورای آزمایشگاه و شورای فناوری دانشگاه، عضویت در کمیته تخصصی فنی و مهندسی هیات ممیزه، مشاور جمهوری اسلامی ایران در پروژه سزامی و برگزاری چهار کمیته علمی و کارگاه آموزش را در پرونده اجرایی خود داشت. این‌دانشمند در ۸ آذر ۱۳۸۹ به دست عمّال رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی سازمان منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

کتاب «شهید علم» با ۸۸ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه در عراق و لبنان منتشر شده است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *