سینما و ادبیات منتشر شد

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

شماره ۷۷

سینما و ادبیات منتشر شد

سینما و ادبیات منتشر شد

شماره ۷۷ مجله سینما و ادبیات (اولین شماره بعد از فوت همایون خسروی دهکردی مدیر مسئول نشریه) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سینماگر اصلی این شماره یورگوس لانتیموس کارگردان مطرح یونانی است که با فیلم‌های «کشتن گوزن مقدس». «دندان نیش»، «سوگلی» و… در میان مخاطبان ایرانی طرفداران پر و پا قرصی دارد.

بخش سینه فیل در این شماره سراغ ژان دوشه، یکی از اصیل‌ترین سینه فیل‌های جهان رفته است که مدت کوتاهی است از درگذشت او می‌گذرد. به ژان دوشه به خاطر نقش و اثری که در سینما و ادبیات سینمایی فرانسه و حتی جهان دارد لقب سقراط سینما داده‌اند. در این پرونده با نگاه خاص او به نقد بیشتر آشنا شوید.

سینمای اجتماعی ایران از مقوله‌هایی است که بارها و بارها می‌توان از زوایا و مناظر گوناگون به آن نگاه کرد. آیا سینمای اجتماعی ایران به بن بست رسیده است؟ چرا سینمای اجتماعی امروز ایران چنگی به دل مخاطب نمی‌زند، او را شگفت‌زده نمی‌کند و حتی می‌توان گفت مخاطب این نوع سینما اطلاعات بیشتری از سینماگر دارد و حتی از او جلوتر است. صحبت‌های ابوالحسن داودی، رسول صد عاملی، مازیار میری را در این شماره بخوانید.

خیابان و رمان محور بخش ادبی این شماره است. خیابان را به معنای بودلری آن تصور کنیم؛ خیابان به مثابه محلی از برخورد چشم‌ها با یکدیگر. همه ما کارکرد نمادین، کارکرد تاریخی، کارکرد اجتماعی خیابان را در آثار ادبی دنبال کرده‌ایم. چگونه به خیابان به عنوان یک پدیده بنگریم؟ یک فرم.

در این پرونده بخوانید خیابان‌هایی را که تاریخ و ادبیات را روایت کرده‌اند. پرونده هنر و سیاست در شماره ۷۷ سروقت جان برجر رمان نویس، شاعر، منتقد هنری، نقاش و فعال نامدار بریتانیایی رفته است.

در این پرونده تصویری چند وجهی و جامع از یکی از درخشان‌ترین نویسندگان و روشنفکران معاصر اروپا ارائه شده است. یکی از جسورترین نویسندگانی که نقدهای بی پروا و تند و تیزش در دهه‌های اخیر وجه ماندگار کارنامه روشنفکری او خواهد بود.

ایرلندی جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی بخش دیگری از این شماره است. ایرلندی جاه طلبانه‌ترین پروژه او است. مصاحبه خواندنی با اسکورسیزی و تحلیل‌های جالب در مورد این فیلم را بخوانید.

فراموشی موضوع پخش هیروگلیف در این شماره است. فراموشی نقصان در حافظه با تن سپردن به مرور زمان نیست. فراموشی چنان که بلانشو می‌گوید ناتوان ساختن تجربه‌ای از هول جهان است که بدون آن، امکان کلمه محال می‌شود.

گفت‌وگوی والتر سالس با چهار فیلمساز آرژانتینی را که زوایای متعدد پیدا و پنهان سینمای معاصر آرژانتین را نشان می‌دهد، از دست ندهید.

امکان‌های مکان در سینما و ادبیات از دیگر پرونده‌های این شماره است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران