توحش ترامپ، آمریکا را به سمت نابودی سوق می دهد

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

توحش ترامپ، آمریکا را به سمت نابودی سوق می دهد

توحش ترامپ، آمریکا را به سمت نابودی سوق می دهد

رهبر نهضت اسلامی افغانستان می گوید ترامپ با اقدام علیه سردار سلیمانی پا را از گلیم خود فراتر گذاشت و این اعمال وحشیانه، آمریکا را نابود خواهد کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: «مولوی محمد مختار مفلح» رهبر نهضت اسلامی افغانستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر ترور سردار قاسم سلیمانی با استفاده از نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق را خلاف اخلاق سیاسی و مغایر با قوانین بین المللی دانست.

مفلح تصریح کرد که هیچ گستاخی در قبال کشورهای اسلامی پذیرفتنی نیست و حتما واکنش های منفی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، آمریکایی ها با تجاوز به عراق به عنوان یک کشور مستقل و استفاده از حریم این کشور برای حمله علیه شخصیت‌های برجسته جهان اسلام، قوانین بین الملل را صراحتا نقض کرده اند.

مفلح می گوید ترور شخصیتی مانند سردار سلیمانی از سوی یک تروریسم دولتی که در رأسش آمریکا و اسرائیل قرار دارد طرح ریزی شده است.

به گفته مولوی مفلح، در حقیقت آمریکا با این عملکرد خود نشان داد که هیچ چیزی نزد این کشور به عنوان یک معیار و ارزش شناخته نمی شود.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان با مطرح کردن اختلاف‌های داخلی آمریکا در واکنش به ترور سردار سلیمانی و با اشاره به این موضوع که این اقدام بدون اطلاع و مشورت کنگره این کشور صورت گرفته است؛ گفت: دولتمردان آمریکایی که حداقل یک دید انسانی دارند به ترور شهید سلیمانی واکنش منفی نشان دادند.

به گفته مفلح، جو رسانه‌ای ایالات متحده نشان داد که مردم آمریکا نیز این عمل وحشیانه ترامپ را مورد نکوهش قرار دادند.

مولوی محمد مختار مفلح در ادامه اظهار داشت: ما شهادت سردار اسلام قاسم سلیمانی را تسلیت نمی گوییم به این دلیل که شهادت هنر مردان خداست و از سویی شهادت از آرزوهای وی بود، ما شهادت سردار سلیمانی را مبارک باد می گوییم.

مفلح همچنین تصریح کرد: ما نابودی آمریکا را پیش بینی می کنیم چون پا را از گلیم خود فراتر نهاده و جهان اسلام را به خاک و خون کشانده. هر روز شاهد هستید که در کشور ما افغانستان ۱۰۰ تا ۳۰۰ تن در عملیات نظامی آمریکا جان های خود را از دست می دهند حال آنکه جنایات آمریکا در سایر کشورهای اسلامی نیز قربانی می گیرد.

به گفته رهبر نهضت اسلامی افغانستان، این جنایت آمریکا تاثیرات منفی خود را بر جای می گذارد حال آنکه ایرانی ها هم خاموش نمی مانند و منافع آمریکا را در همه جا مورد تهدید قرار می دهند.

به گفته مفلح، حکومت آمریکا بر خلاف حکومت ایران اخلاق سیاسی ندارد. ایران دارای روابط حسنه بین المللی با دولت ها است اما آمریکایی ها از این اخلاق سیاسی و تعاملات بین المللی بی بهره هستند و مانند حیوانات درنده عمل می کنند.

مولوی مفلح بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران انتقام سردار سلیمانی را می گیرد. به گفته وی، آمریکایی ها نقاط بسیاری را در منطقه دارند که ایران توانایی هدف قرار دادن آنها را دارد.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان همچنین گفت ایرانی ها می توانند منافع اسرائیل را در خاورمیانه و سرزمین‌های اشغالی به چالش بکشانند.

به عقیده رهبر نهضت اسلامی افغانستان، تنش‌های اخیر باعث جنگ میان دو کشور نخواهد شد اما منافع آمریکا در منطقه تحت تهدید شدید امنیتی از سوی ایران قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: این موضوع به روشنی مشخص هست که هر زمانی که جمهوری اسلامی ایران بخواهد تل آویو را هم می تواند هدف قرار دهد؛ واشنگتن که جای خود دارد. اما این موضوع اتفاق نخواهد افتاد چرا که ایران و آمریکا در وضعیتی قرار ندارند که با عبور از جنگ تبلیغاتی وارد جنگ گرم شوند.

مفلح در ادامه گفت: اما ایرانی ها توان این را دارند که منافع آمریکا را هدف قرار دهند، این توانایی را صد درصد جمهوری اسلامی ایران دارد و بارها شاهد بوده‌ایم که ایران در برخی کشورها منافع آمریکا را تهدید کرده است و از سویی ایران متحدین زیادی مانند حزب الله لبنان، حماس و دیگر جبهه‌های مقاومت دارد که با استفاده از آنان منافع آمریکا را هدف قرار دهد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران