تولید نفت عربستان و کویت در منطقه بی‌طرف کلید خورد

اقتصادی
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اقتصادی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

تولید نفت عربستان و کویت در منطقه بی‌طرف کلید خورد

تولید نفت عربستان و کویت در منطقه بی‌طرف کلید خورد

برخی منابع اعلام کردند که کویت و عربستان همکاری برای از سرگیری برداشت نفت از میدان مشترک خفجی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دو منبع صنعتی اعلام کردند که کویت و عربستان عملیات مقدماتی برای ازسرگیری تولید نفت از میدان مشترک خفجی را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود تولید این میدان از پایان ماه فوریه امسال آغاز شود.

کویت و عربستان که هر دو عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند، در سال ۲۰۱۹ میلادی توافق کردند به اختلاف پنج ساله خود درباره تولید نفت در منطقه بی‌طرف بین دو کشور پایان دهند و امکان ازسرگیری تولید نفت از دو میدان مشترک در این منطقه را فراهم کردند.

یک منبع کویتی اعلام کرد تولید آزمایشی روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت از میدان خفجی، از ۲۵ فوریه (۶ اسفند ماه) آغاز می‌شود. وی همچنین اعلام کرد تولید این میدان از ماه اوت سال ۲۰۲۰ میلادی به ۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش مهر، منطقه بی طرف بین عربستان و کویت دو کشور تنها جایی است که شرکت‌های نفتی خارجی در میدان‌های نفتی سهمی در اختیار دارند؛ در خاک دو کشور میدان‌های نفتی در اختیار شرکت‌های نفتی دولتی است و تولید نفت از این میدان‌ها نیز به‌طور برابر بین دو کشور مشترک است.

شرکت کی‌جی‌او یک شرکت مشترک بین شرکت آرامکو گلف اوپریشن (یکی از شرکت‌های تابعه سعودی آرامکو) و شرکت نفت کویت گلف (کی‌جی‌اوسی) است که کار برداشت نفت خام از میدان خفجی را به عهده دارد. شرکت آمریکایی شورون هم در بخش متعلق به عربستان سعودی فعالیت می‌کند، این شرکت با به‌کارگیری فناوی‌های نو سعی در افزایش تولید نفت خام سنگین منطقه را دارد.

شرکت نفت کویت گلف در بخش کویتی این منطقه بی طرف مرزی فعالیت می‌کند، ضمن آن که تعیین خطوط مرزی این منطقه بر اساس معاهده‌هایی در دهه ١٩٢٠ انجام شده است.

برداشت نفت خام از میدان فراساحلی خفجی در ماه اکتبر ۲۰۱۴ متوقف شد، عربستان سعودی یکطرفه به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی برداشت نفت از این میدان را متوقف کردکه در آن زمان نارضایتی طرف کویتی را در پی داشت، همچنین کار روی میدان وفره برای اجرای عملیات تعمیر و نگهداری تعطیل شد و تولید در این میدان هم از آن زمان به بعد هم دیگر ازسرگرفته نشد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع