ویروس کرونا تقاضای نفت در کل آسیا را فلج خواهد کرد

اقتصادی
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اقتصادی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

ویروس کرونا تقاضای نفت در کل آسیا را فلج خواهد کرد

ویروس کرونا تقاضای نفت در کل آسیا را فلج خواهد کرد

ویروس کرونا تنها تقاضای نفت چین را کاهش نداده است، بلکه کاهش تقاضای سوخت حمل‌ونقل در کل آسیا را هم آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، ویروس کرونا تنها تقاضای نفت چین را کاهش نداده است، بلکه کاهش تقاضای سوخت لازم برای حمل‌ونقل در کل آسیا را هم آغاز کرده است.

تحلیل‌گران معتقدند تقاضای سوخت جت، بنزین و گازوئیل در هفته‌های آینده در آسیا کاهش خواهد یافت و احتمالاً منجر به این خواهد شد که پالایشگاه‌های چین و سایر کشورهای آسیایی از میزان تولیدات خود بکاهند.

کند شدن مصرف سوخت در چین با تمدید تعطیلی رسمی کارکنان ادارات و شرکت‌های چندملیتی تشدید شده است. شرکت‌های گوگل، مک دونالدز، اپل و آی‌کیا، فعالیت‌های خود در چین را متوقف کرده‌اند.

کاهش تقاضای سوخت باعث شده است تا احتمال این که پالایشگاه‌ها سطح تولید خود و متعاقب آن میزان خرید نفت را کاهش دهند، بالا برود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد ویروس کرونا یک قربانی ثانویه هم داشته است و آن تقاضای نفت خام در مهمترین بازار آن، یعنی آسیا، می‌باشد.

استراتژیست آی‌ان‌جی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر ما شاهد کاهش تقاضای سوخت در چین باشیم، پالایشگاه‌های مستقل، با توجه به این که تمرکز خود را بر روی بازار داخلی قرار داده‌اند، زودتر از همه تولید خود را کاهش خواهند داد.

علاوه بر کاهش تولید پالایشگاه‌ها، تأثیر ماندگارتری که این بحران سلامتی و محدودیت‌های وضع شده برای کنترل آن خواهد داشت کند شدن اقتصاد چین است. کند شدن دومین اقتصاد بزرگ جهان تقاضای نفت را پایین خواهد کشید.

کاهش تقاضای چین، به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام و مهمترین عامل رشد تقاضای آن در جهان، تمام بازار نفت را تحت تأثیر قرار خواهد داد. شاید اگر بگوییم «با هر عطسه تقاضای نفت چین، بازار نفت جهان سرما می‌خورد»، مبالغه نکرده باشیم.

تحلیل‌گران اس‌اندپی گلوبال پلاتز پیش‌بینی کرده‌اند که در ۲ تا ۳ ماه آینده، تقاضای نفت جهان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افت کند. این میزان از تقاضای نفت معادل ۱۵ درصد از کل رشد تقاضای نفتی است که برای امسال محاسبه شده بود.

این مؤسسه همچنین پیش‌بینی کرده است که در صورتی که ویروس کرونا به اندازه ویروس سارس که در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳ شایع شد، کشنده باشد، آنگاه باید انتظار داشت که ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز از تقاضای نفت جهان کاسته شود.

ای‌اچ‌اس مارکیتز پیش‌بینی کرده است که ویروس کرونا در بدترین حالت ۱.۱ درصد از رشد اقتصادی چین بکاهد و آن را به ۵.۸ درصد برساند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع