«گزاره‌گرایی» و «اسطوره و رمز» به چاپ‌های پنجم و ششم رسیدند

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

توسط انتشارات سروش؛

«گزاره‌گرایی» و «اسطوره و رمز» به چاپ‌های پنجم و ششم رسیدند

«گزاره‌گرایی» و «اسطوره و رمز» به چاپ‌های پنجم و ششم رسیدند

دو کتاب «گزاره‌گرایی (اکسپرسیونیسم) در ادبیات نمایشی» و «اسطوره و رمز؛ مجموعه مقالات» توسط انتشارات سروش به چاپ‌های پنجم و ششم رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو کتاب «گزاره‌گرایی (اکسپرسیونیسم) در ادبیات نمایشی» نوشته فرهاد ناظرزاده کرمانی و «اسطوره و رمز؛ مجموعه مقالات» با ترجمه جلال ستاری، به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ‌های پنجم و ششم رسیده‌اند.

اکسپرسیونیسم یا گزاره‌گرایی سبکی ادبی است که به‌جز تئاتر، در هنرهایی مانند نقاشی و سینما نیز رواج دارد. این سبک فعل و انفعالات درونی ذهن انسان را به نمایش می‌گذارد یا به‌عبارتی، آنها را پُشت و رو می‌کند و نشـان می‌دهد افکـار هـر فرد چگونه در چهره و اندامش اثر می‌گذارد و حتی دنیای او را متحول می‌سازد.

در تئاتر، اکسپرسیونیسم صحنه اعتراضی اجتماعی است که در آن با بهره‌گیری از تک‌گویی‌های طولانی که بیانگر وضـع روحی شخصیت‌هاست نشان می‌دهد که آشوب‌های ذهنی قهرمان از رخدادهای جهانِ خارج به‌مراتب بااهمیت‌تر است. بزرگ‌ترین نقطه جدایی یا واکنش اکسپرسیونیسم در برابر رئالیسم (واقع‌گرایی) در تعریف و توجه به گونه واقعیت است.

کتاب «گزاره‌گرایی (اکسپرسیونیسم) در ادبیات نمایشی» دو بخش دارد. بخش اوّل همین مباحث نظری را با تفصیل و تشریح در برمی‌گیرد و بخش دوم مروری است بر چند نمایش‌نامه گزاره‌گرایانه (اکسپرسیونیستی)، تا مخاطب آموخته‌های نظری خود را با نمونه‌های عملی نیز مقایسه کند و نظر و عمل را توأمان به کار بندد.

چاپ پنجم این‌کتاب با ۲۶۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

کتاب «اسطوره و رمز؛ مجموعه مقالات» هم مجموعه‌مقالاتی یک تحقیق را شامل می‌شود که توسط جلال ستاری بازگردانی شده‌اند.

تحقیق مورد نظر و در واقع مطالب کتاب، از سه دیدگاه، معانی رمز و اسطوره را بررسی می‌کند: نخست دیدگاه روانکاوی است؛ با آثاری از رنه لافورگ، رنه آلندی، کارل گوستاو یونگ، دان اسپربر و ژرژ بالاندیه. دیدگاه دوم؛ اصالت ساختار است که با بهره‌گیری از روانکاوی به مصاف مارکسیسم رفته است، با آثاری از هارالد وینریچ و نورتروپ فرای. در این بخش کتاب‌شناسی گزیده‌ای نیز دربارۀ اسطوره آمده است. دیدگاه سوم هم ویژه کسانی است که اهل ایمان‌اند و سنت‌های روحانی را پاس می‌دارند و به مبدأ نظر دارند. این دسته به رنسانس و اومانیسم در غرب، سخت می‌تازند، با آثاری از رنه گنون و فریتیوف شوئون.

چاپ ششم این‌کتاب هم با ۱۶۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران