حاج قاسم چشم فتنه را درآورد و موازنه قدرت منطقه‌ای را تغییر داد

سیاسی
برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه سیاسی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

در اجلاسیه حقوقدانان حامی گفتمان مقاومت مطرح شد؛

حاج قاسم چشم فتنه را درآورد و موازنه قدرت منطقه‌ای را تغییر داد

حاج قاسم چشم فتنه را درآورد و موازنه قدرت منطقه‌ای را تغییر داد

کارشناس مسائل بین الملل گفت:بزرگترین کاری که شهید سلیمانی کرد این بود که چشم این فتنه را در آورد و باعث شد ملت عراق و ایران پرچم ۲ کشور را در سر خود سراسر کشورشان بگردانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میزان، نخستین اجلاسیه سراسری حقوقدانان حامی گفتمان مقاومت با موضوع بررسی ابعاد سیاسی – استراتژیک ترور شهید سلیمانی با حضور حسین شیخ‌الاسلام معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و اصغر عربیان دبیر اجلاسیه و رئیس دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دبیر اجلاسیه و رئیس دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در آغاز گفت: نشست امروز پیش نشست اجلاسیه سراسری حقوقدانان حامی گفتمان مقاومت که اجلاسیه نهایی در آینده نزدیک خواهد بود.

وی افزود: قانون مداری برای دولت آمریکا فاقد مفهوم است و همه چیز در تاریخ این کشور با زور و قلدری رقم می‌خورد و منشور بین‌الملل هیچ گاه برای این کشور محترم شمرده نشده است.

عربیان ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی سیلی به دولت آمریکا نواخته شد و ما بر آن شدیم این قضیه را از ابعاد حقوقی بررسی کنیم که طی فراخوان در سراسر کشور خواستیم این موضوع بررسی و در این دانشگاه جمع‌بندی و این اجلاسیه برگزار شود.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: در ترور و جنایت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای والامقام مقاومت به دلیل اینکه در کشور عراق رخ داده باید از عراق بخواهیم که به دادگاه لاهه شکایت کند و می‌توانیم وارد دعوای حقوقی شویم که امید است وزارت خارجه در این باره رایزنی‌های لازم را انجام دهند.
وی گفت: اگر سردار سلیمانی به شکل دیگری عروج می‌کرد شایسته او نبود سوال این است که چرا حاج قاسم را ترور کردند؟ او در عراق رسمی وارد می‌شد واضح است وقتی به محاسبه آمریکا هزینه باقی ماندن حاج قاسم بیشتر از حذف وی باشد مجبور به از میان برداشتن او شدند.

بزرگترین کار حاج قاسم درآوردن چشم فتنه بود

حسین شیخ‌الاسلام، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز در ادامه این نشست بیان داشت: حکم ترور سردار سلیمانی بعد از نابودی داعش صادر می‌شود و بزرگترین کاری که حاج قاسم کرد این بود که چشم این فتنه را در آورد و باعث شد ملت عراق و ایران پرچم ۲ کشور را در سر خود سراسر کشورشان بگردانند در حالی که دشمن به دنبال تفرقه افکنی بین عراق و ایران بود.

سردار سلیمانی موازنه قدرت منطقه‌ای را تغییر داد

ابراهیم متقی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه در نخستین اجلاسیه سراسری حقوقدانان حامی گفتمان مقاومت با اشاره به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی بر سیاست‌های منطقه‌ای ایران و محور مقاومت گفت: وقتی حادثه‌ای شکل می‌گیرد تفسیر آن در زمان‌های متعدد مختلف است.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی و ثبات حاصل شده ایدئولوژی ایران تغییر کرد و صدور انقلاب را در دستور کار قرار داد و قاسم سلیمانی توانست الگوی صدور انقلاب را بر اساس رفتار بازیگران منطقه‌ای توسعه دهد و امروز مقاومت گسترش یافته است.

متقی با بیان اینکه سردار سلیمانی موازنه قدرت منطقه‌ای را تغییر داد که آمریکایی‌ها مخالف آن هستند گفت: این ساختار بعد از شهادت او نیز ادامه خواهد داشت و به این دلیل هزینه آمریکایی‌ها نیز افزایش خواهد داشت و فضای منطقه‌ای ناامن‌تر خواد شد.

آمریکا در حوزه مختلف استراتژیک، نظامی و سیاسی موفق نبوده است

ناصر هادیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز بیان کرد: شأن واقعی و نمادین سردار سلیمانی مورد توجه قرار دارد او کاریزمای خاصی داشت که شخصیت اسطوره‌ای در دنیا از او ساخته بود. همچنین او شناخت درستی از سرداران منطقه داشت و به راحتی افراد را جذب می‌کرد.

وی با اشاره به تأثیرات ترور شهید حاج قاسم سلیمانی بر بازآرایی ابعاد منطقه‌ای افزود: بازدارندگی در منطقه سر جای خود قرار دارد و توانستیم ارتش چند ملیتی با فرماندهی واحد درست کنیم و نیروهای آن سر جای خود قرار دارد.

هادیان ضمن اشاره به ارزیابی اهداف امریکا از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آمریکا در حوزه مختلف استراتژیک، نظامی و سیاسی موفق نبود، اما حمله به عین‌الاسد توسط نیروهای مسلح ایران اسلامی هدف استراتژیک را تأمین کرد و به لحاظ نظامی حدود ۲۰ موشک بدون رهگیری شدن به هدف برخورد کرد.
ترور شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از اشتباهات محرز ترامپ بود

فؤاد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در این اجلاسیه با اشاره به تأثیرات ترور شهید سلیمانی بر سیاست داخلی آمریکا و موقعیت ترامپ در آرایش سیاسی داخلی این کشور بیان کرد: امریکایی‌ها ۴۰ سال است که ایران را مطالعه می‌کند و ترور شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از اشتباهات محرز او بود. ترامپ فکر می‌کرد ترور حاج قاسم برای انتخابات او کارگشاست که به نظر می‌رسد اتفاقات اخیر بعد از شهادت سردار سلیمانی معادلات ترامپ را در انتخابات بر هم خواهد زد و محاسبات او درست نبود.

وی افزود: دموکرات‌ها اقدامات ترامپ را در سیاست خارجی نقد می‌کنند که نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا در این نوع سیاست موفق عمل نکرده است و با توجه به این مسئله او نیاز به موفقیت داشت و تفسیر آن‌ها از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی باعث شوک و سرنگونی کشور ایران شود که بر این اساس هزینه کردند؛ در حالی که ما در ایران جشن ۴۱ مین سالگرد انقلاب را برگزار می‌کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان داشت: ۴۰ سال است که پوشش خبری تظاهرات ۲۲ بهمن، روز قدس و … به افکار عمومی در آمریکا ارائه نمی‌شد، اما جمعیت میلیونی در تشیع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دیده شد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نگاه شرق شناسانه را در آمریکا دچار چالش کرد و یک تحول در آمریکا به نفع ایران اضافه شده است.

سردار سلیمانی یک فرمانده ملی بود

کیهان برزگر عضو هیئت علمی دانشگاه واحد علوم تحقیقات بیان داشت: سردار سلیمانی یک فرمانده ملی بود و استراتژی او هوشمند بود که دو جنبه داشت از جمله حضور افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران و دفاع از بقا امنیت و کشور ایران بود. سردار سلیمانی با هزینه کم شبکه نظامی محلی را به وجود آورد و این یک شاهکار نظامی بود.

وی با بیان اینکه امریکا تلاش می‌کند قدرت منطقه‌ای ایران را مهار کند افزود: آمریکایی فهمیدند که ابزار جنگ آن‌ها را به اهدافشان نخواهد رساند و راهبرد تضعیف مرحله‌ای را در پیش خواهند گرفت و اساس فشار حداکثری آمریکا به ایران نیز از همین مسئله نشأت می‌گیرد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران