داوطلبان دوتابعیتی را رد صلاحیت کردیم

سیاسی
برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه سیاسی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

طحان نظیف:

داوطلبان دوتابعیتی را رد صلاحیت کردیم

داوطلبان دوتابعیتی را رد صلاحیت کردیم

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: در بررسی صلاحیت‌های این دوره داوطلبان دو تابعیتی هم بودند که شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی متن حاشیه اظهارداشت: قانون برای داوطلبان انتخابات مجلس شرایطی را مشخص کرده و در فرایند بررسی صلاحیت‌ها هم دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی این شرایط را بررسی می‌کنند.

وی افزود: شورای نگهبان یک ناظر بی طرف و یک داور ملی است و از شکست یا پیروزی جریان‌های سیاسی خوشحال یا ناراحت نمی‌شود. احزاب سراغ افراد پاکدست و مسئولیت پذیر بروند چرا که معمولاً احزاب در انتخابات یک لیستی می‌دهند و بعد از انتخابات بعضاً مسئولیت پذیر نیستند. احزاب باید سراغ افراد کارآمد و با برنامه رفته و آنها را به مردم معرفی کنند.

نظیف گفت: در بررسی صلاحیت‌های این دوره داوطلبان دو تابعیتی هم بودند که شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرد. تأیید صلاحیت یعنی اگر کسی شرایط قانونی را داشته باشد، تأیید می‌شود و اگر کسی شرایط قانونی را نداشته باشد، قطعاً ردصلاحیت خواهد شد، قانون از ما خواسته که صلاحیت افراد را احراز کنیم و اگر نتوانیم صلاحیت قانونی را احراز کنیم، عدم احراز برای او می‌زنیم و این وظیفه اوست که صلاحیت خودش را به ما احراز کند و خودش را به ما بشناسد. هیئت‌های اجرایی گویا فرصت کافی را در بررسی صلاحیت نداشته‌اند و احتمالاً این مستنداتی که در اختیار ما بوده، در اختیار هیأت‌های اجرایی نبوده و شاید همین موضوع منجر به تفاوت نظرات میان هیئت اجرایی و هیئت مرکزی شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: متوسط ثبت نام برای ۳۰۰ کرسی در کشورهای مختلف اروپایی و یا همسایه خودمان، ۲۵۰۰، ۳۰۰۰ و یا ۴۰۰۰ نفر است ولی ما ۱۶ هزار نفر در این دور ثبت نامی داشتیم البته نفس ثبت نام خوب است اما ثبت نام‌ها باید چارچوب و منطقی داشته باشند و این یک اشکال قانونی است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران