دیپلمات آمریکایی: پیروز انتخابات آینده افغانستان از حمایت کمی برخوردار است

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

دیپلمات آمریکایی: پیروز انتخابات آینده افغانستان از حمایت کمی برخوردار است

سفیر آمریکا در کابل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که پیروز انتخابات این کشور از حمایت کمی برخوردار است بنابراین باید بدنبال تشکیل حکومت فراگیر باشد.

دیپلمات آمریکایی: پیروز انتخابات آینده افغانستان از حمایت کمی برخوردار است – اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سفیر آمریکا که به تازگی دوره کاری‌ خود را در افغانستان به پایان رسانده است از کاهش مشروعیت دولت آینده این کشور خبر داد.

وی به طلوع نیوز گفت که پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از حمایت کمی در بین مردم این کشور برخوردار خواهد شد بنابراین باید بدنبال تشکیل یک دولت فراگیر باشد.

بس اظهار داشت که رئیس جمهور آینده افغانستان باید به مخالفانش که بخش بزرگی از جامعه هستند نیز گوش فرادهد.

سفیر آمریکا خاطرنشان کرد که در کشوری با 30 میلیون جمعیت که 9 میلیون نفر در انتخابات ثبت نام کردند، رئیس جمهور آینده افغانستان حدود یک میلیون رای دارد که این نشان می‌دهد حمایت شمار بزرگی از مردم را ندارد.

وی با اشاره به مذاکرات قطر نیز گفت که واشنگتن تلاش می‌کند تا علاوه بر آتش‌بس با طالبان، نیروهای افغان نیز شامل این موضوع شوند.

سفیر آمریکا: پیش از اعلام نهایی نتایج انتخابات افغانستان، گام‌های بسیاری باقی استاختلاف نظر «اشرف غنی» و سفیر آمریکا در کنفرانس مبارزه با فساد اداریکرزی: انتخابات افغانستان بر اساس معاملات خارجی‌ها استبنیاد «تیفا»: به احتمال بسیار انتخابات افغانستان به دور دوم می‌رودکانینگهام: حل بحران انتخابات افغانستان نیازی به مداخله خارجی ندارد

جان بس خاطرنشان کرد که نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ابتدایی است و هنوز تا اعلام نتایج نهایی مراحل زیادی باقی است.

«جان بس» پیش از این نیز در توئیترش نوشته بود که همه افغان‌ها به یاد داشته باشند، این نتایج ابتدایی هستند.

بس در این پیام گفته بود: پیش از اینکه نتایج نهایی انتخابات مورد تأیید قرار گیرد باید گام‌های زیادی برداشته شود تا مردم نسبت به نتایج اطمینان داشته باشند.

گفتنی است که دقایقی پس از انتشار نتایج ابتدایی انتخابات، «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ضمن متهم کردن کمیسیون انتخابات به حمایت از تیم «دولت‌ساز» تصریح کرد: دولت برخاسته از تقلب و آرای تقلبی را هرگز قبول نمی‌کنیم.

براساس آمار منتشر شده توسط کمیسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی با 923 هزار و 868 رأی و با کسب 50.64 درصد در جایگاه اول و عبدالله عبدالله با 720 هزار و 990 رأی و کسب 39.52 درصدآرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

انتهای پیام/.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران