رئیس قوه قضاییه: ترور "قاسم سلیمانی" جنایت علیه بشریت و نقض میثاق‌های بین المللی است

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

رئیس قوه قضاییه: ترور "قاسم سلیمانی" جنایت علیه بشریت و نقض میثاق‌های بین المللی است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد حمایت از مظلومان و مبارزه با تروریسم در عالم است، ترور سردار سلیمانی را جنایت علیه بشریت و نقض میثاق‌های بین‌المللی توسط آمریکا دانست.

رئیس قوه قضاییه: ترور "قاسم سلیمانی" جنایت علیه بشریت و نقض میثاق‌های بین المللی است – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ابتدای نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها، شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان را به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت گفت و تصریح کرد: این حادثه، حادثه بسیار سختی برای امت اسلامی است زیرا حاج قاسم یک چهره طرفدار مظلومان و مدافع حریم امت اسلامی در دنیای امروز به شمار می‌آمد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در همه جای دنیا نام سردار سلیمانی همراه با همت، رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت برای دفاع از امت اسلامی و مظلومان عالم برده می‌شود، این شهید بزرگوار را نماد مبارزه با تروریسم دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم فهرستی از نمادهای مبارزه با تروریسم در دنیا تهیه کنیم، بی‌تردید نام حاج قاسم در راس این فهرست است. حال سوال اساسی این است که چگونه چنین فردی که نه به عنوان یک قهرمان ملی بلکه یک قهرمان منطقه‌ای و جهانی در عرصه مبارزه با تروریسم و حامی مظلومان است، به نحوی بسیار جنایتکارانه و در یک حرکت تروریستی از نوع دولتی توسط کسانی به شهادت رسید که داعیه‌دار حمایت از حقوق بشر هستند.

آیت الله رئیسی افزود: این موضوع که یک نماد مبارزه با تروریسم و حامی مظلومان ترور می‌شود، از نگاه یک جامعه حقوقی منصف که با حقوق، فقه و میثاق‌های بین‌المللی سر و کار دارد، قطعا نقض آشکار اسناد حقوق بین‌الملل و مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید به صورت جدی مورد توجه حقوقدانان دنیا قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: تمام وجود شهید سلیمانی، شبانه روز وقف دفاع از مردم مظلوم و تحت ستم دنیا و مورد احترام مظلومان عالم بود. قطعا حرکت عاملان این جنایت، بی‌پاسخ نخواهد بود و پاسخ سختی دریافت خواهند کرد. دشمنان تصور می‌کنند اگر حاج قاسم نباشد، پرچم مقاومت و دفاع از امنیت مردم منطقه به زمین می‌ماند در حالی که این خیال باطلی است زیرا پرچم مقاومت، همچنان برافراشته است و مردم عراق، یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و به طور کلی مظلومان امت اسلامی، خودشان مدافع حرکت انقلابی خود خواهند بود.

آیت الله رئیسی، نسل جوان کشورهای منطقه را رویش‌هایی دانست که جبهه‌ای بسیار محکم در مقابل آمریکا و تروریسم ایجاد خواهند کرد و یادآور شد: تاریخ چهل ساله انقلاب نشان داده هر جا یک نیروی انقلابی به شهادت رسیده است، سربازان و سرداران بسیاری راه او را ادامه داده‌اند. در این حادثه نیز خذلان و ذلت ابدی برای آمریکاییهایست که با یک حرکت غیرقانونی ضد حقوق انسانی و قوانین بین المللی، جنایتی بزرگ را مرتکب شدند و عزت امت اسلامی هرگز از بین نخواهد رفت.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شهادت سرداران رشید و سربازان سلحشور در جهان اسلام، جرقه‌های دشمنی با استکبار را شعله‌ور می‌سازد و این آتش، دامان آمریکا را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این اطمینانی است که قرآن و ائمه معصومین (ع) به ما داده‌اند و یقین داریم که خداوند راه را نشان خواهد داد. پیروزی و عزت از آن جبهه مقاومت و شکست و ذلت از آن آمریکا و صهیونیستها خواهد بود.

آیت الله رئیسی، این حادثه را مصیبتی تلخ دانست و در عین حال اظهار کرد: به رحمت و عنایت خدا و رویشها و ایستادگی های روزافزون امت اسلامی امید داریم و یادمان نمی رود، آن روز که شهدایی توسط منافقین و آمریکا و اذنابش در کشور و منطقه تقدیم اسلام کردیم، امام راحل چگونه با صلابت ایستادند و همگان را دعوت به صبر کردند. نتایج این صبر را نیز دیدیم و امروز هم مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) همه مردم را دعوت به صبر و ایستادگی فعال در مقابل دشمن می‌کنند و نتایح این ایستادگی و مقاومت را نیز دیده‌ایم و خواهیم دید.

رئیس قوه قضاییه در پایان، شهادت امثال سردار سلیمانی را موجب مضاعف شدن مسئولیت خدمت به مردم توسط مسئولان برای تحقق اهداف بلند شهدا از جمله اجرای عدالت، احقاق حق و ابطال باطل دانست و با بیان اینکه امیدواریم روح مطهر این شهید با ارواح شهدای کربلا محشور شود، تصریح کرد: با وجود آنکه رسانه های بیگانه به صورت علی الدوام علیه سردار سلیمانی کار می‌کردند اما ایشان طبق اکثر نطرسنجیها به عنوان سردار حامی مظلومان، سرباز ولایت و امامت و مطیع امر ولی فقیه زمان، چهره‌ای محبوب شناخته می‌شد. ان‌شاءالله این محبوبیت، خشمی مقدس علیه مستکبران و آمریکا را رقم خواهد زد. از خدا می‌خواهیم توفیق دهد راه این شهید بزرگوار و شهدای همراه ایشان ادامه یابد و ما به عنوان مسئولان کشور، وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

راهپیمایی بوشهری‌ها در محکومیت ترور ‌سرلشکر ‌سلیمانی /‌ طنین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از کنار خلیج فارسواکنش ائمه جمعه شهرستان‌های تهران به ترور حاج قاسم سلیمانی: آمریکا منتظر انتقام سخت باشدامیرآبادی: آمریکا ‌از ترور سپهبد سلیمانی پشیمان خواهد شد/ سپاه پاسخ داندان‌شکنی ‌خواهد داد

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران