رحیمیان: خباثت دشمن، باعث گسترش بیشتر انقلاب شد

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

رحیمیان: خباثت دشمن، باعث گسترش بیشتر انقلاب شد

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب و تلاش دشمنان در این سال‌ها گفت: برنامه دشمن این بود که نور امام(ره) را در نجف خاموش کند اما نتیجه برعکس شد.

رحیمیان: خباثت دشمن، باعث گسترش بیشتر انقلاب شد – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته نخستین دورهمی بچه‌های انقلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام رحیمیان، حاج حسین یکتا، شعرخوانی علی‌محمد مؤدب، میلاد عرفان‌پور و محمدرضا طهماسبی، تجلیل از خانوادۀ شهید محمدحسین حدادیان و اکران فیلم سینمایی «23 نفر» در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در برگزاری این برنامه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مجمع شاعران اهل بیت(ع)، تشکل خوشه، انجمن قلم ایران و مؤسسه شهرستان ادب با یکدیگر مشارکت کردند.

در ابتدای مراسم حسین یکتا، راوی دفاع مقدس و مسئول قرارگاه امام رضایی‌ها، در سخنانی درباره اهمیت خانواده و توجه به خداوند گفت: مسئله خانواده در جبهه فرهنگی انقلاب بسیار مهم است؛ مخصوصاً برای جوانان که در این جنگ طولانیِ نرم و اجتماعی که وارد شده‌اند. من گاهی اوقات به دوستان توصیه می‌کنم که به حداقل توجهات خانوادۀ خود برسید؛ با آن‌ها سینما بروید و بیشتر توجه کنید.

بروید جبهه شوید

وی افزود: قدر خانواده دانستن بسیار مهم است. جوانانی که وارد عرصه کار فرهنگی می‌شوند، باید اهتمام زیادی به خانواده داشته باشند. سال 92 که با جمعیت جبهه فرهنگی خاتم‌الاوصیا محضر رهبر انقلاب رسیده بودیم، ایشان فرمودند بروید جبهه شوید تا بتوانید اثرگذاری داشته باشید، امروز دیگر با انفرادی فعالیت‌ کردن به نتیجه نمی‌رسید.

یکتا ادامه داد: هر زمان که برای خدا فکر، برنامه‌ریزی و اقدام کردیم، خدا به آن برکت داده و حرکت را هموار ساخته است. امروز یک فرمانده لشکری مانند حاج قاسم، شامات را به دست خود می‌گرداند. هر جا از ماشین سبک زندگی که ما را از عملیات مجاهدانه عقب می‌اندازد پیاده شویم، خدا به آن برکت می‌دهد. اگر به قلم، نشر، هنر و فرهنگ خود این سبک را بیفزاییم و این‌گونه مسیر را طی کنیم، خداوند راه را هموار می‌کند.

وی افزود: یک استخوان شهید برکت و اثری دارد که می‌تواند بیشتر از هر چیزی اثرگذاری کند و هر دل رمیده ناامیدی را زنده کند. آنچه رهبر انقلاب می‌فرماید که «انّ معی ربّی» و رسیدن به دیوارهای پشتی بیت‌المقدس، نشان می‌دهد که خبری در راه است. این روزها می‌گذرد. ان‌شاءالله از افق تمدنی مسائل را ببینیم و ناامید نشویم.

فتنه‌ها سخت‌تر خواهد شد

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، نیز در ادامه درباره حوادث انقلاب اسلامی و یاری خداوند در رشد یافتن این نهضت، بیان کرد: در زندگی دنیا و این عالم، مسئلۀ آزمون و امتحان، مسئله مستمر و اجتناب‌ناپذیری است. امکان ندارد هیچ جامعه‌ای به صورت مستمر با فتنه‌ها روبرو نباشد و هرچه جلوتر می‌رویم، فتنه‌ها سخت‌تر و ریزش‌ها و رویش‌ها نیز بیشتر می‌شود.

رحیمیان با مرور حوادث مهم از دهۀ 40 تاکنون تصریح کرد: امام(ره) نهضت خود را در شرایطی آغاز کرد که از جهت مادی امکاناتی نداشت، اما با توکل به خداوند متعال نهضت خود را از نیمۀ دوم سال 41 آغاز کردند.

وی ادامه داد: به دنبال آن، حادثۀ دوم فروردین سال 42 اتفاق افتاد که با حملۀ نیروهای امنیتی شاه و به آتش کشیدن مدرسه فیضیه همراه بود. در عاشورای همان سال، امام(ره) آن سخنرانی تاریخی را در فیضیه داشتند و برای اولین‌بار، شاه در مقابل یک روحانی و انسانی مستحکم قرار گرفت.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به شرایط آن دوران و هیبت سلطنت شاه اضافه کرد: امروز نمی‌توان تصور کرد که آن زمان هجمه به شاه چه میزان دشوار بود. امام(ره) این هیبت را شکست. پس از این سخنرانی، امام(ره) دستگیر شد و صحبت از اعدام ایشان بود.

رحیمیان ادامه داد: فروردین سال 43 امام(ره) آزاد شد. چند ماه نگذشت که موضوع کاپیتولاسیون توسط مستشاران آمریکایی مطرح و در مجلس شورای ملی تصویب شد. امام(ره) در آبان سال 43 سخنرانی کردند و این‌بار هیبت آمریکا را در سخنان خود شکستند. پس از این سخنرانی از جانب شاه پیکی به ملاقات حاج‌آقا مصطفی آمد و گفت که هرچه می‌خواهید بگویید؛ اما علیه آمریکا صحبتی نکنید.

خباثت دشمن، باعث گسترش بیشتر انقلاب شد

وی تصریح کرد: پس از این سخنرانی‌ها بود که امام(ره) به عراق و پاریس تبعید شد. آن روز که امام(ره) را برای اولین‌بار دستگیر کردند، ما احساس شکست و ناامیدی زیاد داشتیم اما همین هجمه‌هایی که علیه امام(ره) انجام شد، باعث شد که این نهضت آشکارتر شود.

رحیمیان افزود: برنامه دشمن این بود که نور امام(ره) را در نجف خاموش کند اما نتیجه برعکس شد. پیش از تبعید، امام(ره) تنها مرجع تقلید ایران بود اما وقتی بازگشتند، تبدیل به مرجع جهان تشیع شده بودند. با رحلت شیخ حیکم، همۀ شخصیت‌های نجف، کشمیر، هند، افغانستان، منطقه شرقی عربستان و دیگر مناطق با شناخت مقلد امام(ره) شدند و دایرۀ نهضت همین‌طور رشد پیدا کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: پس از 13 سال تبعید در عراق، امام(ره) به سمت کویت حرکت کردند اما خواست خداوند این بود که به جای کویت به پاریس رفته و از آنجا جهانیان بیشتر او را بشناسند. تمامی این فشارها به نفع امام(ره) تمام شد. امام(ره) با چندین میلیون استقبال‌کننده وارد ایران شد.

رحیمیان با اشاره به دستاوردهای نظامی کشور گفت: دستاوردها تا آنجا پیشرفت کرد که امروز به برکت دفاع مقدس، پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکایی شکار می‌شود. نیروی دریایی انگلستان سال‌ها قدرت‌نمایی می‌کرد، نیروهای جمهوری اسلامی ایران با عملیات هوایی بر ناوگان آن‌ها فرود آمدند و با این حرکت هیبت انگلستان را نیز درهم شکست.

وی در خصوص فتنه‌ها و اتفاقات نرم دشمن ابراز کرد: پس از این حوادث، فتنه‌های 78 و 88 تلخی‌هایی داشتند؛ اما با گذشت زمان و دور شدن از شرایط فتنه، روشن شد که چه خطرات بزرگی از سر مردم ایران عبور کرد. وقتی یک نامزد ریاست جمهوری با 11میلیون رأی، کشور را به مدت یک سال به آشوب کشید و عاشورای 88 با کارهایی بسیار زشت و تأسف‌بار، حرمت عزای حسینی(ع) را شکستند، این فرد آشوبگران را «مردان خداجو» نامید. پس از این حادثه متوجه شدیم که خداوند به چه زیبایی می‌خواست حقایق فتنه را برای مردم آشکار سازد.

رحیمیان در ادامه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: بار دیگر مردم ایران ثابت کردند که اگر هزار نفر این‌گونه دست به آشوب و اغتشاش بزنند، میلیون‌ها نفر حامی و حراست‌کننده از نظام در مقابل آن‌ها وجود دارد.

رحیمیان در پایان سخنان خود تأکید کرد: امام(ره) از همان ابتدا می‌گفتند که این راه ادامه دارد و بیداری ملت ایران از علائم ظهور امام زمان(عج) است. همچنین ایشان در سخنی دیگر نیز فرمودند که ما با خواست خدا، دست جنایت و تجاوز را در کشورهای اسلامی می‌شکنیم و با صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی(ص)، به سیطره و سلطه ظلم جهان‌خواران خاتمه می‌دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی و راه حق، هموار می‌کنیم.

در ادامۀ مراسم علی‌محمد مؤدب، میلاد عرفان‌پور و محمدرضا طهماسبی به شعرخوانی در زمینه‌های حماسی و انتقادی مسائل روز جامعه پرداختند.

ابتدا علی‌محمد مؤدب، مدیر مؤسسه شهرستان ادب، پیش از پرداختن به شعرخوانی طی سخنانی بیان کرد: فعالان جبهه فرهنگی زحمات زیادی می‌کشند و با تمام جان کار می‌کنند و نمی‌شود بر آن‌ها خرده گرفت؛ اما سیاست‌گذاران و مدیران را باید با نگاه دیگری دید و از آن‌ها پرسید تاکنون چه فعالیت‌هایی کرده‌اند؟ من فکر نمی‌کنم میدان فرهنگ و هنر به خوبی مدیریت شده باشد.

دورهمی بچه‌های انقلاب به مناسبت 9 دی

وی افزود: همین تلاش‌های سربازان و فرماندهان گمنام باعث ایجاد امید در این زمینه می‌شود. جنگ نرم میدان مهربانی، محبت و انس است. دلاوران جنگ نرم افرادی هستند که بهتر بتوانند دلربایی و مهربانی کنند. این میدان، میدانی است که خودمان باید بچه‌های خود را هدایت کنیم و نگذاریم به راهی خطا بروند. باید ابعاد مختلف جنگ نرم را کاملاً بشناسیم و طبق آن عمل کنیم.

میلاد عرفان‌پور نیز در ادمه این مراسم به شعرخوانی پرداخت:

ای نشسته پشت میز، با خودت جهاد کن
از خود امتحان بگیر، از خود انتقاد کن

روزگار وعده نه، روزگار خدمت است
راه حرف تا عمل یک دو گام همت است

ای نشسته پشت میز، مثل ناامیدها
شرم کن که ناظرند یک به یک شهیدها …

محمدرضا طهماسبی نیز شعر زیر را قرائت کرد:

ایران من! ای باغ پر از لاله و سنبل!
برهم نزند زلف تو را باد تطاول

ای سبزتر از سبزتر از سبزتر از تاک
ای سرخ‌تر از سرخ‌تر از سرخ‌تر از مل

موسیقی باد است و نوای خوش رود است
کاین گونه در آمیخته با چهچه بلبل …

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران