روحیه آتش به اختیاری فرماندهانمان را تضعیف نکنیم/ سپاه حافظ ملت

سیاسی
برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه سیاسی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

رئیس موسسه فتوح اندیشه:

روحیه آتش به اختیاری فرماندهانمان را تضعیف نکنیم/ سپاه حافظ ملت

روحیه آتش به اختیاری فرماندهانمان را تضعیف نکنیم/ سپاه حافظ ملت

شاهرود – رئیس موسسه فتوح اندیشه، با اشاره به حادثه تلخ هواپیمای تهران-کیف، گفت: جنگ‌ها همیشه مرز جغرافیایی مشخصی ندارد، امروز جنگ جنگی روانی است که ماهیت آن جدید نیست اما ابزار آن جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا رهدار صبح یکشنبه در جمع مردم شاهرود به میزبانی هیئت الشهدا این شهرستان با اشاره به حدیثی درباره صحت اخبار بیان کرد: طیفی خدمت امام صادق (ع) آمدند و گفتند دو نفر از طرف شما اخباری می‌آورند از کجا بفهمیم کدام‌یک صحیح هستند و ایشان گفتند آنکه صادق‌تر، کبیرتر، راست‌گوتر، عادل‌تر و درنهایت آن‌کس که حرفش با حرف دشمنان مخالف است را بپذیرید و از این حدیث علمای شیعی و اسلامی نظرات متعددی را استخراج کرده‌اند.

وی بابیان اینکه بسیاری اندیشمندان اصل را بر مخالفت با دشمنان قرار داده‌اند و لذا در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی نیز امام خمینی (ره) همین ملاک را سرلوحه قراردادند، افزود: ایشان فرمود اگر روزی دشمنان از ما تعریف کردند بدانیم جایی از کار ایراد دارد لذا ما باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که دشمنان از آن خوششان نیاید.

کشور دچار جنگ است

این مدرس حوزه درباره سقوط هواپیما بیان کرد: امروز کشورها دچار جنگ است و جنگ‌ها همیشه آن‌طوری که در دفاع مقدس بود نیستند که دارای مرز جغرافیایی مشخصی باشند امروز جنگ جنگی روانی است که ماهیت آن جدید نیست اما ابزار آن جدید است..

رهدار با اشاره به مثالی تاریخی بیان کرد: امام مجتبی (ع) مجبور به مصالحه با معاویه شد و شدت این جنگ روانی حدی بود که حتی فرمانده لشگر امام نیز فدا شد آن‌هم ناخواسته؛ طی نامه معاویه بی‌بصیرتی از خود نشان داد و یک‌میلیون درهم از معاویه گرفت تا خرج لشگر کند و جاسوسان این موضوع رابین لشگریان امام حسن (ع) بیان کردند و او فکر کرد که چون این کار سابقاً توسط برخی دیگر تکرار شده، کسی حرفش را باور نمی‌کند با یک بی‌بصیرتی رفت و نتیجه این شد که خلیفه مسلمانان معاویه شد.

وی افزود: امروز هم طرف دشمنی ماکسی است که سابقه دیرین دشمنی با ما دارد و از امروز و دیروز او را نمی‌شناسیم ما آمریکا را می‌شناسیم این کشور به فرموده امام شیطان بزرگ است و کم به ما خیانت نکرده است و صدام و اسرائیل و آل سعود و قذافی و … آدم‌های آمریکا هستند و در همه جای دنیا خائنان و آدم کشان هم‌پیمانان آمریکا محسوب می‌شوند و در حق کشورمان نیز کم خیانت نکرده است.

سپاه حافظ ملت ایران است

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی گفت: آمریکا هرسال به‌صورت رسمی بودجه‌ای برای جذب مردم ایران مصوب می‌کند که شامل اغتشاش و … است مسئله امروز این است که یک‌سوی معادله سپاه پاسداران است یعنی نهادی که برادری‌اش را ثابت کرده و قرار نیست دوباره آن را برای ما ثابت کند.

رهدار افزود: سپاه ۴۰ سال است برادری‌اش را ثابت کرده و یک وجب خاک را نگذاشت به دست دشمنان برسد و پوزه دشمنان را در قائله داعش، نوع سیاست‌هایی که علیه ما دارند و … به خاک مالید اما شرایط امروز جنگ است جنگ همیشه این‌گونه نیست که شما ببرید مخصوصاً در جنگ رسانه‌ای که امپراتوری آن در اختیار آمریکا است.

وی گفت: از سوی دیگر این ما هستیم که به دیگر کشورها آموختیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند و مستکبر است لذا روی دیگر معادله آمریکا است. یعنی ما شاهد معادله‌ای هستیم که یک‌سویش آمریکا و امپراتوری رسانه‌ای است و یک سرش سپاه که بچه‌های من و شما، فرزندان این مرزوبوم هستند.

کشور در بالاترین وضعیت جنگی قرار داشت

مسئول مؤسسه فتوح اندیشه بیان کرد: یک اتفاقی رخ‌داده و یک هواپیمایی درست در شرایطی که کشور در بالاترین وضعیت جنگی است، نفر اصلی برون‌مرزی ایران توسط آمریکا زده‌شده و ایران هم در انتقام این قضیه حسب مطالبه مردم مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا را در کشوری که سردار ما را آنجا زدند، است و طبعاً می‌خواست کارهایی کند چراکه آمریکا دشمن است و دشمنان کارشان همین است.

رهدار بابیان اینکه بالاترین وضعیت جنگی یعنی تمام پدافند هوایی کشورمان در آماده‌باش است، بیان کرد: در زمان جنگ فرماندهان آتش به اختیار هستند وقتی شما در خاک‌ریز هستید و احساس می‌کنید که دشمن در حال آمدن است دیگر زنگ نمی‌زنید به پشت جبهه؛ جنگ است و باید بزنید ممکن است وقتی هم که زدی خطا بزنی. تمام تلاش را می‌کنند که این اتفاق نیفتد اما در جنگ‌ها به‌صورت شایع این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یک هواپیمایی افتاده و در فضایی افتاده که ما در وضعیت جنگی هستیم، مسئولان با قرائنی مشکوک بودند و به بیرونی‌ها خبرها را زود دادند، دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین هم اعلام کرده که دفتر ریاست جمهوری ایران در ساعات اولیه این ماجرا را بیان کرده اما در داخل به دلیل اینکه مشکوک بودند نمی‌توانستند اعلام کنند و هنوز هم موضوع در حال بررسی است. این‌ها چیزهایی نیستند که یک ساعت و دوساعته مشخص شوند.

باید صبر کرد تا مسائل بررسی شود

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی بیان کرد: ما فنّاوری بازگشایی جعبه سیاه هواپیما را نداریم و این قبیل اتفاقاتی که رخ می‌دهد این جعبه به کشورهای دیگر می‌رود و گاهی تا یکی دو ماه طول می‌کشد تا رمزگشایی شود.

رهدار گفت: هواپیما پرواز کرده و احتمالاً به دلیل نقص فنی دور زده تا برگردد و درست در مسیر یکی از نقاط نظامی حساس ما قرار می‌گیرد و این پایگاه ۱۰ ثانیه فرصت تصمیم‌گیری داشته است و درنهایت زده؛ فرض کنیم با خطا زده اولین چیزی که مسئولان استناد کردند فیلمی است که پخش‌شده و این‌که چه کسی آن را فیلم‌برداری کرده مشکوک است.

وی افزود: یکی از مسائل شک‌برانگیز این است که شاید توطئه‌ای باشد، شاید پای آمریکا در میان باشد و باید همه مدل احتمال را داد لذا فیلم باید بررسی شود، اینکه هواپیما چرا برگشته؟ هواپیمایی که حتی باک ذخیره‌اش هم پر از بنزین بوده؟ همچنین در ۲۰ سال اخیر بیش از ۱۰ مورد پیش‌آمده که اشتباهاً هواپیمایی زده‌شده است و این اولین اتفاق نیست.

مدرس حوزه علمیه و دانشگاه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران حافظ امنیت ما است، گفت: حواسمان باشد امروز وقت فشار آوردن به سازمان هوافضای سپاه نیست.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران