سرگردانی 10 هزار کودک داعشی در سوریه

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

سرگردانی ۱۰ هزار کودک داعشی در سوریه

یک رسانه آمریکایی طی گزارشی اعلام کردکه نزدیک به ۱۰ هزار نفر از فرزندان تروریست‌های داعشی در سوریه سرگردان هستند.

سرگردانی 10 هزار کودک داعشی در سوریه – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری خلیج‌آنلاین، روزنامه وال استریت‌ژورنال گزارش داد که حدود 10 هزار کودک از فرزندان عناصر گروه تکفیری داعش از 40 کشور همچنان در اردوگاه‌های شمال شرقی سوریه در سایه شرایط بسیار سختی گرفتار هستند.

این روزنامه در گزارش خود با استناد به بیانیه‌های سازمان نجات کودکان اعلام کرد که بیشتر این کودکان که نیمی از آنها زیر پنج سال هستند٬ درحال حاضر در اردوگاه الهول در استان الحسکه به سر می‌برند. روزنامه مذکور همچنین نسبت به شرایط دشوار این اردوگاه که زمینه را برای تحریک کودکان داعشی به سمت افراط گرایی فراهم می‌کند٬ هشدار داد.

وال‌استریت‌ژورنال اشاره کرد که یکی از بارزترین موانع قانونی برای بازگشت این کودکان به کشورشان٬ جدا کردن آنها از مادرانشان است که این کار مغایر با قوانین بین‌المللی بشردوستانه است؛ علاوه بر آن بسیاری از کشورها قاطعانه از بازگشت داعشی‌های بازداشت‌شده به کشورشان خودداری می‌کنند.

دستگیری 6 عضو داعش در آدانای ترکیه

این روزنامه افزود که برخی از زنان داعش از حق مادری خود گذشته‌اند تا کودکانشان اجازه بازگشت به کشورشان را داشته باشند؛ اما دراین میان برخی دیگر از آنها که هنوز هم وفاداری خود را به گروه تکفیری داعش حفظ کرده‌اند٬همچنان در انتظار خلافت موهوم داعش بوده و معتقدند که فرزندانشان نسل جدیدی از عناصر این گروه تروریستی هستند و به همین دلیل تمایلی برای بازگشت به کشورهایشان ندارند.

در همین راستا مقیمان این اردوگاه به وال‌استریت‌ژورنال گزارش دادند که برخی از بازداشت‌شدگان داعشی با کمک قاچاقچیان از اردوگاه‌های تحت مدیریت عناصر کرد فرار کرده‌اند.

روزنامه مذکور اشاره کرد که برخی از این بازداشت‌شدگان برای جمع آوری کمک‌های مالی از طرفداران داعش به منظور پرداختن به قاچاقچیان برای فراری دادن آنها٬ اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های اینترنتی کرده‌اند.

این روزنامه نوشت که طبق اطلاعات هلال احمر کردی به نقل از یکی از زنان اردوگاه الهول و یکی از وکلایی که روی پرونده بازگشت کودکان داعشی کار می‌کند ٬هفته گذشته نگهبانان اردوگاه به سمت گروهی از این کودکان که به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کردند٬ شلیک کردند که این اتفاق منجر به کشته شدن یکی از این کودکان شد و یکشنبه گذشته نیز یک کودک داعشی دیگر در اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داد.

وال‌استریت ژورنال اشاره کرد که روسیه به عنوان اولین کشوری که اقدام به بازگرداندن کودکان داعشی از عراق کرده؛ اخیرا از کودکان اردوگاه الهول که تابعیت آنها به دلیل متولد شدن در سوریه مشخص نیست٬ نمونه‌های DNA گرفته است.

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران