صداوسیمای زاهدان در پوشش اخبار سیل ضعیف عمل کرد/به داد مردم برسید

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

عبدالوهاب کمال‌زهی در گفتگو با مهر؛

صداوسیمای زاهدان در پوشش اخبار سیل ضعیف عمل کرد/به داد مردم برسید

صداوسیمای زاهدان در پوشش اخبار سیل ضعیف عمل کرد/به داد مردم برسید

یک فعال رسانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: شبکه استانی ما حادثه سیل اخیر را ضعیف پوشش داده و ما نیازمند اطلاع‌رسانی صحیح هستیم. در حال‌حاضر مردم سیل‌زده از مال خود گذشته و نگران جانشان هستند.

عبدالوهاب کمال‌زهی از اهالی رسانه در استان زاهدان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با گذشت چندروز از سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان، در حال حاضر مردم در روستاهای دشتیاری و زرآب، داخل آب اسیر شده و ماشین‌های امدادی به کمک آنها رفته‌اند. متأسفانه راه امدادرسانی زمینی وجود ندارد و امدادگران ناچار به استفاده از قایق شده‌اند.

وی افزود: این‌میان، مشکل اصلی عدم اطلاع‌رسانی صحیح در رسانه‌هاست. متأسفانه شبکه استانی صداوسیمای سیستان و بلوچستان در زمینه پوشش اخبار و خسارت‌های سیل، بسیار ضعیف عمل کرده است. تصاویری که من از بومیان دشتیاری و دیگران دریافت کردم، نشان دهنده شدت خسارت و بودن راه زمینی است.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: علت سیلاب، بی‌برنامگی مسئولان است. آنها از چند روز پیش، می‌دانستند قرار است باران شدید بیاید. اما سدها را تخلیه نکردند. سد پیشین، در سرباز باید تخلیه می‌شد. سد زیردان هم از زمانی‌که ساخته شده، برای اولین بار است که آبگیری می‌شود. دو روز پیش ظرفیت این سد در عرض ۹ ساعت کاملاً پر شد و این، نخستین بارندگی بود که توانست این سد را پر از آب کند. اکنون دریچه‌های سد را باز کرده‌اند و حجم آبی که از دریچه‌ها می‌رود، حیرت‌انگیز است.

کمال‌زهی گفت: مسئولان باید برنامه‌ریزی می‌کردند و صداوسیمای استان هم باید نسبت به این واقعه اطلاع‌رسانی می‌کرد که نکرد. وقتی می‌دانستند قرار است باران شدید بیاید، حداقل کار این بود که از طریق رسانه به مردم منطقه هشدار بدهند. زمین‌های دشتیاری با یک باران کم‌حجم هم، پر از آب می‌شود. باید با اطلاع‌رسانی دقیق مردم را وادار به تخلیه روستاها می‌کردند. متأسفانه کل زندگی مردم منطقه که هیچ هم نداشتند، از دست رفت. بلوچ‌ها بسیار قانع‌اند. وقتی یک اتاق داشته باشند، می‌گویند همه چیز دارند، اما در این سیل همین تک‌اتاق‌ها و چند رأس دامشان که قوت روزانه‌شان را تأمین می‌کرد، نابود شد.

مردم دشتیاری پیش از این آب برای خوردن نداشتند

وی با اشاره به محرومیت کامل منطقه، به ضرورت کمک‌رسانی اشاره کرد و گفت: مردم دشتیاری پیش از این‌که باران بیاید، آب سالم برای آشامیدن نداشتند و از آب باران‌های کم‌حجم فصلی که در چاله‌ها جمع می‌شد، برای خوردن استفاده می‌کردند.

این‌کارشناس رسانه‌ای در پایان گفت: در حال‌حاضر، روستاهای عورکی، بازار بزرگ، حاج آدم بازار، شکر بازار، مولوی بازار و… کاملاً زیر آب رفته‌اند. مردم عورکی کاملاً زیر آب هستند و راه خروجی ندارند. آن‌ها فریاد می‌زنند «ما از همه‌چیز خود از جمله باغ، خانه‌ها و دام‌ها گذشته‌ایم. فقط کمک کنید تا زن و فرزندان ما زنده بمانند!» همه دعا کنیم باران رحمت خداوند، سبب هلاکت ملت نشود. ما نیاز به خبررسانی درست داریم. اگر خبررسانی درست شود، ملت ایران همیشه در این مواقع در صحنه بوده و دست مظلوم را گرفته است. مردم این‌منطقه محرومند و نیازمند کمک!

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران