لزوم تصویب قانون برای تقویت پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اجمائی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

لزوم تصویب قانون برای تقویت پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

لزوم تصویب قانون برای تقویت پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمادگی داریم برای تقویت پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، قانون تصویب کنیم، گفت: ایجاد سامانه جدید اطلاعات مالی شهروندان ضروری است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت تجمیع اطلاعات و آمار دقیق پیرامون وضعیت درآمدی و مالی شهروندان و ثبت این اطلاعات در سامانه واحد، گفت: متأسفانه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همکاری لازم برای تقویت داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان را انجام نمی‌دهند در حالی که وجود جامعه آماری دقیق از وضعیت اقتصادی و اجتماعی همه شهروندان در کشور موجب تسهیل حمایت از گروه‌های ضعیف جامعه و برنامه‌ریزی دقیق دولت در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی می‌شود اما مسئله حفظ حریم خصوصی افراد نیز باید در این زمینه اولویت دولتمردان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مفاد حقوق شهروندی، ما باید برای هر فردی حریم خصوصی قائل باشیم بنابراین در این مسیر ضمن تجمیع اطلاعات اقتصادی و اجتماعی شهروندان، حفاظت از این اطلاعات هم اهمیت بسیاری دارد. این اطلاعات نباید مورد سو استفاده قرار گیرد. بنابراین مکانیسمی باید تعریف شود و اطلاعات تا جایی که به حریم خصوصی آسیب نزند، تجمیع و در سامانه ثبت شود.

وی با اشاره به اقدام مثبت دولت در ایجاد پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: این پایگاه اطلاعاتی ایجاد شده اما اطلاعات آن ناقص است و به دلیل عدم همکاری دستگاه‌ها در ارائه آمار و اطلاعات به روز و دقیق، بخش عمده مردم که مستحق دریافت بسته‌های حمایتی یا یارانه هستند، کمکی دریافت نمی‌کنند یا گروه‌هایی غیر نیازمند این کمک‌ها را دریافت می‌کنند لذا مجلس می‌تواند قانونی را تصویب کند تا ضمن صیانت از حریم خصوصی افراد، دستگاه‌ها در ارائه و تجمیع اطلاعات همکاری کنند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: مجلس همچنین با توجه به اینکه پایگاه رفاه ایرانیان ایجاد شده و گامی در این زمینه برداشته شده است، می‌تواند قانونی برای تقویت این پایگاه تصویب کند تا اطلاعات به صورت دقیق تجمیع و به روز شود و بر اساس وضعیت شهروندان مشخص شود چه میزان شهروند زیر خط فقر، چه میزان شهروند نیازمند کمک سالیانه و مقطعی هستند و یا چه میزان شهروند بیکار در کشور هستند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده درست و دقیق از اطلاعات مالی، اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی علاوه بر اینکه اطلاعات دقیقی در اختیار دولت نیست، از اطلاعاتی هم که وجود دارد به درستی استفاده نمی‌شود. به عنوان مثال اطلاعات به دست آمده از سرشماری نفوس و مسکن که هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود، در اختیار همه دستگاه‌ها نیست بنابراین دولت در کنار تجمیع اطلاعات و صیانت از حریم خصوصی شهروندان باید توجه داشته باشد که انباشت اطلاعات به تنهایی کافی نیست.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران