پیشنهاد رهبر انقلاب تنها راهکاری است که در فلسطین راهگشا است

سیاسی
برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه سیاسی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

ظریف در جمع خبرنگاران:

پیشنهاد رهبر انقلاب تنها راهکاری است که در فلسطین راهگشا است

پیشنهاد رهبر انقلاب تنها راهکاری است که در فلسطین راهگشا است

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه پیشنهاد رهبر انقلاب تنها راهکاری است که در فلسطین راهگشا است، گفت: آمریکا هیچ گونه جایگاهی در موضوع فلسطین ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه آیین آغاز به کار انجمن دیپلماسی ایرانی که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در خصوص سفر بورل به ایران گفت: اروپا در جایگاهی نیست که برای طرح ادعایی خود در قالب ماده ۳۶ عمل کند، چرا که ایران بعد از خروج آمریکا از برجام این ماده را در برابر نقض تعهدات از سوی آمریکا و اروپا مطرح کرد.

وی در خصوص مساله فلسطین، ادامه داد: پیشنهاد رهبر معظم انقلاب تنها راهکاری است که در فلسطین می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: آقای بورل که به ایران آمدند پیش از آمدن من نامه مفصلی را در ۱۴ صفحه به ایشان فرستاده بودم و مطالبات جمهوری اسلامی ایران را در آن نامه مطرح کردم. از نظر ما اروپائی ها جایگاهی برای طرح ادعاهای خود در قالب ماده ۳۶ برجام ندارد. چرا که جمهوری اسلامی پیشتر و بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای هم در برابر نقض آمریکا و هم در برابر نقض های اروپا این ماده را مطرح کرده بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اروپائی ها تعهداتی را در قالب ۵ به علاوه یک انجام دادند و در چارچوب روند حل اختلافات و دو بیانیه ای که از اجلاس وزراء صادر شد، تعهداتی از سوی اروپایی ها مطرح شده بود که جمهوری اسلامی در نوامبر سال ۲۰۱۸ و ۶ ماه قبل از اقدامات کاهشی جمهوری اسلامی در قالب ماده ۳۶ مراحل این ماده عملیاتی شد.

اروپا حقی برای استفاده از ماده ۳۶ ندارد

ظریف اظهار داشت: ایران گفت که گام های برداشته شده نتیجه بخش نبوده و اروپائی ها در برابر کار ما اقدامی نکردند و به هیچ وجه در برابر اقدامات جبرانی ما اروپایی ها جایگاهی ندارند که از ماده ۳۶ استفاده کنند. این موضوع را من پیشتر با آقای بورل به صورت ملاقات در دهلی نو و هم در نامه ای که به ایشان ارسال کرده بودم، مطرح کردم و لذا این بحث کاملاً مشخص است که اروپا حقی برای استفاده از ماده ۳۶ ندارد.

وی ادامه داد: در سفر آقای بورل به تهران بحث هایی در مورد منطقه، طرح صلح امید و مربوط به تنگه هرمز، بحث آمادگی ایران برای اجرای این طرح با همکاری کشورهای منطقه و استفاده از نظریات همسایگان برای تقویت پویش صلح هرمز در اجرای این طرح بحث های خوبی داشتیم. مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجه نظرات خود را مطرح کردند و امیدواریم ایشان بتوانند به عنوان مسئول جدید اروپا وظیفه خود را اجرا کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: همچنین در مورد موضوع فلسطین و معامله قرن هر دو طرف مواضع خود را مطرح کردند و این موضوع که حرکت آمریکا اقدامی بسیار خطرناک است، مورد توافق دو طرف بود. اروپا و آقای بورل مواضع خود را در جلسه مطرح کرده و اختلاف نظر خود با آمریکا در مورد معامله قرن را اعلام کردند.

آمریکا هیچ گونه جایگاهی در موضوع فلسطین ندارد

وزیر امور خارجه گفت: آمریکا با ارائه طرح موسوم به معامله قرن امکان هر گونه نقش مشارکت کننده در موضوع فلسطین را از دست داده و حتی می توان گفت از رژیم صهیونیستی بسیار تندتر و شدیدتر نسبت به غصب به سرزمین فلسطینیان و نقض حقوق آنان رفتار می کند. باید گفت آمریکا هیچ گونه جایگاهی در موضوع فلسطین ندارد و این مردم فلسطین هستند که در مورد آینده خودشان تصمیم گیری می کنند.

ظریف ادامه داد: پیشنهاد مقام معظم رهبری به عنوان طرح رفراندم در فلسطین به نظر ما معقول ترین و معتبرترین و عملی ترین راهکاری است که می تواند در فلسطین عمل کند. این راه حل در جاهای دیگر نیز کارکرد کرده و موفق بوده است. به طور مثال در آفریقای جنوبی نیز این وضعیت رخ داد و نتیجه آن را دیدیم. روزی در آفریقای جنوبی همه فریاد می زدند که اگر در این کشور حکومت اکثریت باشد، ناامنی به بار می آید ولی امروز شاهد هستیم که این کشور دارای دموکراسی و امنیت است.

وی افزود: طرح جمهوری اسلامی باید مرحله به مرحله عملی شود و در صحنه دیپلماسی جهانی و افکار عمومی جهانی به عنوان یک طرح معقول و منطقی پذیرفته شود و بعد از آن ضمانت اجرایی، خود مردم هستند. مردمی که آراء و دیدگاه هایشان مورد نظر خواهد بود. ضمانت دموکراسی مردم هستند و مردم را نمی توان با سرکوب حفظ کرد. مردم را باید از طریق شنیدن نظرشان حفظ کرد. ۷۰ سال است که نتوانسته اند مردم فلسطین را سرکوب کنند و به نتیجه دلخواه خود برسند حتی اگر ۷۰ سال دیگر نیز این کار را بکنند، به نتیجه نخواهند رسید. راحت ترین راه شنیدن نظر مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی این است که باید در یک روند دموکراتیک این موضوع را پیش ببرند.

وی با اشاره به شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اجلاس امنیتی مونیخ بسته به سطح و فرمت حضور بنده در آنکه می تواند در پنل و یا مصاحبه های مجزا باشد در مورد مسائل منطقه، امنیت منطقه، خطراتی که اقدامات آمریکا در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و همراهان ایشان و همچنین سیاست آمریکا در خاورمیانه و به اصطلاح معامله قرن، خروج آمریکا از برجام و سیاست های امریکا در همین حوزه صحبت خواهم کرد که جنبه سلبی دارد. از جنبه ایجابی نیز از طرح صلح هرمز و نقشی که منطقه ما می تواند برای آینده بهتر ایفا کند صحبت خواهم کرد.

ظریف گفت: قربانیان ترور به عنوان کسانی که طعم تلخ ترور را چشیده اند و در جمهوری اسلامی ما حدود ۱۷ هزار قربانی ترور داریم که خانواده هایشان در کشورمان زندگی می کنند. این واقعیت نشان می دهد که عدم مبارزه با ترور منجر به چنین حوادثی و قربانی شدن برخی ایرانیان شده است. بزرگترین شهید مبارزه با ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که بیشترین نقش را در مبارزه با ترور داشت و در نهایت نیز آمریکایی ها نتوانستند وی را در میدان نبرد به شهادت برسانند بلکه از طریق یک عملیات بزدلانه و تروریستی سردار سلیمانی را به شهادت رساند. اقدام آمریکایی ها در حمله تروریستی به خودرو حامل ایشان باعث شهادت ایشان شد و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری خانواده های قربانی ترور در مسیر مبارزه با تروریست موثر است.

وزیرامورخارجه با اشاره به بازداشت روز گذشته دو نفر از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه در دانمارک گفت: متاسفانه اروپایی ها اجازه دادند که تروریست ها در کشورهای آنها مأمن گرفته و می بینند که این تروریست ها نه تنها دستشان به خون مردم ایران آغشته است بلکه از خاک اروپا برای عملیات جاسوسی به نفع بعضی کشورهای تروریست پرور استفاده می کنند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران