کانادا و اوکراین برای تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی توافق کردند

بین‌الملل
برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

کانادا و اوکراین برای تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی توافق کردند

کانادا و اوکراین برای تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی توافق کردند

سران اوکراین و کانادا بر لزوم انجام تحقیقات جامع پیرامون سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین که در تهران دچار سانحه شد؛ توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین از توافق با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا مبنی بر لزوم انجام تحقیقات هدفمند و جامع پیرامون سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین که چهارشنبه گذشته در ایران دچار سانحه شد، خبر داد.

«فرانکویز فیلیپه چامپان» وزیر خارجه کانادا نیز بامداد شنبه از تشکیل یک گروه هماهنگی بین‌المللی شامل کانادا، انگلیس، سوئد و اوکراین در خصوص تحقیق درباره حادثه سقوط این هواپیما خبر داد.

این در حالی است که ساعتی پیش، ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این خصوص بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: درپی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در خاک جمهوری اسلامی ایران در صورت انجام عملیات متقابل و نظر به افزایش بی سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفتند.

در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده‌ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی (ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران