کتاب «شیوه تذهیب» به چاپ دوازدهم رسید

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

توسط انتشارات سروش؛

کتاب «شیوه تذهیب» به چاپ دوازدهم رسید

کتاب «شیوه تذهیب» به چاپ دوازدهم رسید

کتاب «شیوه تذهیب» نوشته اردشیر مجرد تاکستانی توسط انتشارات سروش به چاپ دوازدهم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شیوه تذهیب» نوشته اردشیر مجرد تاکستانی به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوازدهم رسیده است.

تذهیب هنر تزئین کتاب‌های خطی است که به‌جز کتاب‌ها، در سایر آثار هنری نیز دیده می‌شود. در ایران نقش‌ها و طرح‌های گوناگون از دوره‌های قبل از تاریخ (هخامنشی و اشکانی و ساسانی) نیز به جامانده است، اما تذهیب همراه با اعتلای فرهنگ اسلامی‌ایرانی در هنر کتاب‌سازی ارج فراوان پیدا کرد و پیشرفت زیادی را به خود دید.

اردشیر مجرد تاکستانی در این‌کتاب به این‌مساله اشاره کرده که تذهیب‌های هر دوره، نمایانگر حالات و روحیه رایج در آن دوره است؛ تذهیب‌کاری‌های قرن چهارم ساده و بی‌پیرایه، قرون پنجم و ششم متین و منسجم، قرن هشتم پرشکوه و نیرومند، و قرون نهم و دهم ظریف و تزئینی و تجمّلی است.

«شیوه تذهیب» کتابی نسبتاًکم‌حجم و منسجم درباره هنر مورد اشاره است. این‌اثر ۶ بخش دارد که هر بخش، با نمونه‌ای همراه است تا پژوهنده با بضاعتی که دارد مطالب را درخور دانش خود درک کند. تاریخ و سیر تکامل نقش‌های تزئینی، شیوه اجرای تذهیب، واژگان و تعابیر تذهیب، و مذهّبان نامدار عناوین بخش‌های اصلی این‌کتاب هستند.

چاپ دوازدهم این‌کتاب با ۱۹۹ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران