خاموشی زبان در سلوک شمس تبریزی بررسی می‌شود

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

چهارشنبه در شهر کتاب؛

خاموشی زبان در سلوک شمس تبریزی بررسی می‌شود

خاموشی زبان در سلوک شمس تبریزی بررسی می‌شود

نشست «گویای خاموش» به‌عنوان یکی از سلسله‌نشست‌های درسگفتارهایی درباره شمس تبریزی روز چهارشنبه ۱۸ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی به تأملی در انگیزه‌های سخن گفتن عارفان از دیدگاه شمس و مولانا اختصاص دارد که روز چهارشنبه ۱۸ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

خاموشی زبان و ضمیر در سلوک عرفانی جایگاهی بنیادی دارد و سرّ تأکید فراوان عارفان بر لب فروبستن و نفی خواطر، در تأثیر عمیق این دو در پیمودن موفقیت‌آمیز سلوک عرفانی است. با وجود این چهره‌های شاخص عرفان اسلامی غالبا پرسخن بوده‌اند و اقوال شفاهی یا آثار مکتوبِ منظوم و منثور فراوانی از خود بر جای نهاده‌اند.

در این درس‌گفتار که با سخنرانی قربان ولیئی شاعر و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان همراه است، دواعی و انگیزه‌های سخن گفتن عارف از دیدگاه عارفان به ویژه شمس و مولانا بررسی و نشان داده می‌شود چگونه می‌توان خاموش بود و گویا؛ و یا گویا بود و خاموش.

این‌نشست روز چهارشنبه ۱۸ دی از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران