کشف ۱۵۹ قلم شی تاریخی در لرستان/ موردی از سرقت اشیاء گزارش نشد

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

کشف ۱۵۹ قلم شی تاریخی در لرستان/ موردی از سرقت اشیاء گزارش نشد

کشف ۱۵۹ قلم شی تاریخی در لرستان/ موردی از سرقت اشیاء گزارش نشد

خرم‌آباد- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۵۹ شیء تاریخی از قاچاقچیان اشیا تاریخی کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا مرادیان امروز یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه آمار کشفیات اشیا تاریخی در لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳۶ درصد افزایش یافته است، گفت: در ۹ ماهه سال گذشته ۱۹ قلم شیء تاریخی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده بود که این تعداد طی امسال به ۱۵۹ شیء تاریخی افزایش یافته است.

وی همچنین به کشف ۴۵ مورد بدلیجات تاریخی در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: این آمار در سال گذشته ۷ هزار و ۳۰۸ قلم بود که کاهش ۹۹ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: خوشبختانه امسال و سال گذشته هیچ گونه سرقت اشیا تاریخی در استان ثبت نشده است.

سرهنگ مرادیان به کاهش ۶۰ درصدی کشف دستگاه فلزیاب در استان اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال ۶ مورد حمل و نگهداری غیر قانونی فلزیاب کشف شده که این آمار در سال گذشته ۱۵ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۶ نفر از مرتکبین جرایم حوزه میراث فرهنگی دستگیر شده اند که ۳۴ نفر بومی و ۲ نفر نیز غیر بودمی بوده اند.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران