«یهودیت از لابه‌لای متون» نقد و بررسی می‌شود

فرهنگی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه فرهنگی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

هفته آینده در شهر کتاب؛

«یهودیت از لابه‌لای متون» نقد و بررسی می‌شود

«یهودیت از لابه‌لای متون» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «یهودیت از لابه‌لای متون» نوشته آرتور هرتزبرگ سه‌شنبه اول بهمن در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هفتگی شهرکتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «یهودیت ازلابه‌لای متون» نوشته آرتور هرتزبرگ با ترجمه عبدالرحیم سلیمانی روز سه‌شنبه اول بهمن در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

«یهودیت ازلابه‌لای متون» به تازگی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۴۷۹ صفحه و بهای ۷۵ هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه مفید قم منتشر شده است. است. این‌کتاب ۷ فصل دارد که عناوین آنها به ترتیب از این قرار است: «قوم»، «خدا»، «تورات، تعالیم و احکام»، «دوره سالانه»، «سرزمین»، «آموزه‌ها» و «دعا و نماز». مقدمه مترجم این کتاب نیز مقاله‌ای مختصر در عین حال کاملی است با عنوان «نگاهی با ساختار نظام دینی یهود».

در این کتاب سعی شده نشان داده شود نظام دینی یهود چه ویژگی‌هایی دارد و از چه جهاتی با نظام‌های دینی دیگر، به‌ویژه نظام اسلامی، متفاوت است. بسیاری در میان ادیان زنده جهان، شبیه‌ترین دین به اسلام را یهودیت می‌دانند و معتقدند سه اصل اساسی اسلام (توحید، نبوت و معاد) در یهودیت نیز مورد تاکید است و شریعت و اخلاق نیز دو بخش اصلی بعد عملی اسلام و یهودیت را تشکیل می‌دهد.

باید در نظر داشت هنگام مقایسه دو دین، دو نظام متفاوت را مقایسه می‌کنیم. در این مقایسه اگر فقط تفاوت اجزا را ببینیم و تفاوت خود دو نظام را در نظر نگیریم خطایی بسیار واضح مرتکب شده‌ایم. در چنین مقایسه‌ای باید کار را با مقایسه دو نظام شروع کنیم و اهداف آن‌ها را در نظر بگیریم. نظام‌های دینی اسلام و یهودیت جدای از اجزا با هم چه میزان شباهت دارند؟ در یهودیت چه عناصر دیگری وجود دارد که نقش بسیار اساسی دارند و آنها اصلاً در نظام اسلامی جایی ندارند؟

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور آرش آبایی محقق و دین‌پژوه کلیمی، علی شهبازی استاد ادیان و عبدالرحیم سلیمانی مترجم، محقق و استاد ادیان همراه خواهد بود.

این‌برنامه روز سه‌شنبه اول بهمن از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات امداد خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره اتوبوس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات الو قلیون در تهران