آغاز فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس

اجتماعی
برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران

وب سایت آسمان در راستای ارائه اخبار در زمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه ورزشی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

آغاز فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از آغاز فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس طی روزهای آینده خبر داد؛ امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب پس از طی مسیر ۷ کیلومتری، وارد مخزن دریاچه شهدای خلیج فارس خواهد شد.

آغاز فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صفا صبوری دیلمی ضمن اعلام خبر آغاز فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار کرد: متعاقب توافق مدیریت شهری پایتخت با شرکت آب منطقه‌ای استان تهران، آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس از رودخانه کن طی روزهای آینده آغاز شده و این فرآیند ضمن سنجش مستمر شرایط رودخانه کن به منظور فراهم ساختن حداکثر میزان بهره‌وری، انجام خواهد شد.

وی گفت: امسال نیز همانند سال گذشته فرآیند آبگیری دریاچه 140 هکتاری غرب پایتخت در بهترین مقطع زمانی صورت خواهد پذیرفت و تصفیه تمام آب ورودی از رودخانه کن قبل از ورود به مخزن دریاچه را می‌توان مهمترین دستاورد آب‌گیری به موقع دریاچه عنوان کرد و به این ترتیب مقطع زمانی مربوط به بازچرخانی آب از طریق ایستگاه پمپاژ و تصفیه آب در تصفیه‌خانه تقلیل یافته که بدون شک سبب کاهش هزینه‌های مربوط به بهبود کیفیت آب دریاچه خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، امسال حدود یک میلیون و 800 هزار مترمکعب آب پس از طی مسیر 7 کیلومتری کانال سرپوشیده و مراحل تصفیه، وارد مخزن دریاچه شهدای خلیج فارس خواهد شد تا به این ترتیب تراز آب دریاچه در سطح مطلوب قرار گیرد.

گفتنی است طی فرآیند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس، آب رودخانه کن در مقاطعی که دچار شرایط سیلابی نبوده و مورد استفاده اراضی پایین‌دست نیز است، به تصفیه‌خانه دریاچه هدایت می‌شود؛ این تصفیه‌خانه قادر است با ظرفیت 400 لیتر بر ثانیه، آب رودخانه کن را تصفیه کرده و در سایر ماه‌های سال نیز با پشتیبانی سیستم بازچرخانی آب، به بهبود کیفیت آب دریاچه بپردازد.

حل بخش عمده آلودگی هوا در گرو پرداخت بدهی 45 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها!

انتهای پیام/

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران